نرم افزارحسابداری صدگان

تغییر روش محاسبه هزینه صدور گواهی مبدا+مثال محاسبه

0 667

حسابداراپ

براساس شیوه‌نامه ابلاغی اتاق ایران، روش محاسبه هزینه صدور گواهی مبدا تجمیعی در اتاق تهران تغییر می‌کند. براساس این ابلاغیه، هزینه صدور گواهی مبدا و فرم A به ازای هر فقره اظهارنامه گمرکی تا مبلغ ۲۰۰ هزار دلار معادل ۲۵۰ هزار ریال و در صورتی که مجموع مبلغ اظهارنامه بیش از ۲۰۰ هزار دلار باشد، به ازای هر ۱۰۰ هزار دلار مبلغ ۵۰ هزار ریال به مبلغ مذکور اضافه خواهد شد.


به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، این تغییرات براساس شیوه‌نامه ابلاغی اتاق ایران از روز چهارشنبه اول مهر ماه اعمال می‌شود. لازم به ذکر است چنانچه بنابه درخواست خریدار، اتاق تهران به صدور گواهی مبدا تجمیعی (صدور گواهی مبدا به ازای چند اظهارنامه گمرکی و چند بارنامه حمل) اقدام کند، هزینه صدور گواهی مبدا تجمیعی به ازای هر اظهارنامه یا بارنامه حمل معادل ۲۵۰هزار ریال محاسبه و دریافت می‌شود.

برای مثال، چنانچه فردی با یک اظهارنامه به ارزش ۲۵۰هزار دلار و یک بارنامه حمل اقدام به دریافت گواهی مبدا کند، مبلغ قابل پرداخت ۳۰۰ هزار ریال خواهد بود. اما صدور گواهی مبدا مشتمل بر سه اظهارنامه به ارزش ۲۵۰ هزار دلار، ۱۶۰ هزار دلار و ۳۸۰ هزار دلار، برابر یک میلیون و ۶۵۰ هزار ریال هزینه دربر خواهد داشت.

پندار سیستم

مبنای محاسبه صدور گواهی مبدا با سه اظهارنامه به این نحو است که هزینه صدور گواهی مبدا برای هر یک از این اظهارنامه‌ها به ترتیب ۳۰۰ هزار ریال، ۲۵۰ هزار ریال و ۳۵۰ هزار ریال برآورد می‌شود که مجموع آن به ۹۰۰ هزار ریال می‌رسد. این رقم با احتساب هزینه ۷۵۰ هزار ریالی بارنامه حمل اضافی، در مجموع یک میلیون و ۶۵۰ هزار ریال برآورد می‌شود.




محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.