نرم افزارحسابداری صدگان

هنوز خبری از مفاصا حساب مالیاتی سال قبل نیست

0 539

حسابداراپ

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: علی رغم آنکه سازمان امورمالیاتی وعده داده بود، برای روشن شدن وضعیت مالیاتی سال جدید مفاصا حساب‌ مالیاتی سال قبل (۹۲) اصناف را صادر کند، اما هنوز خبری از آن نیست و متهم کردن اصناف در چرخه مالیاتی را نمی‌پسندم.

پندار سیستم

 

علی فاضلی در مورد آخرین وضعیت صدور مفاصا حساب‌های مالیاتی سال‌های قبل که قرار بود، تا پایان تیرماه صادر شود تا مودیان مالیاتی بتوانند بر مبنای آن مالیات سال ۹۳ را بپردازند، گفت: متاسفانه سازمان امور مالیاتی موفق نشده مفاصا حساب طیف عظیمی از مودیان را تحویل بدهد و اینکه بخواهیم اصناف را در چرخه پرداخت مالیاتی کشور متهم کنیم که کمترین نقش را دارند، بی‌انصافی است و آن را اصلاً نمی‌پسندم.

وی تصریح کرد: اگر اصناف نقش چندانی از پرداخت سهم مالیاتی کشور ندارند، باید پرسید چه دلیل دارد که کشور را به هم بریزند و برخی بنگا‌ه‌ها را به خاطر مالیات ببندند و اینکه با برخی سخنان در سازمان امور مالیاتی می‌خواهند بازار کشور را تحریک کنند، درست نیست.

رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که شعار امسال را همدلی و همزبانی بین دولت و مردم قرار داده‌اند، خاطر نشان کرد: باید این موضوع را سرفصل کار قرار داده تا موضوع به سرانجام برسد.

فاضلی این را هم گفت:‌ که اگر قرار است دریافت شفاف مالیات منبعی برای کمک‌ هزینه‌های دولت باشد، باید سازمان امور مالیاتی روندی را پیش بگیرد، تا بسیاری از افراد که با کار واسطه‌ای و در فضای تاریک اقتصادی فعالیت می‌کنند، نیز شناسایی شوند، تا فشار مالیاتی تنها بر گردن شرکت‌های معتبر و آنهایی که سال‌ها روشن عمل کرده‌اند، تنها قرار نگیرد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.