نرم افزارحسابداری صدگان

نحوه احتساب مدت خدمت نظام وظیفه بیمه شدگان تأمین اجتماعی

2 543

حسابداراپ

قانون احتساب سوابق خدمت نظام وظیفه جهت بهره مندی متقاضیان واجد شرایط تشریح شد.


پندار سیستم

به گزارش روابط عمومی اداره کل تأمین اجتماعی آذربایجانشرقی، جعفر سمساری، مدیرکل تأمین اجتماعی استان در تشریح قانون احتساب سوابق خدمت نظام وظیفه جهت بهره مندی متقاضیان واجد شرایط از این مزایا، گفت: به استناد قانون اصلاح تبصره ماده ۱۴ قانون کار و الحاق یک تبصره به آن مصوب ۸۳/۱/۳۰ و قانون استفساریه قانون مذکور مصوب ۸۵/۳/۲۸ مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی مربوطه مصوب ۸۴/۴/۸ هیأت‌وزیران، احتساب مدت خدمت نظام وظیفه و حضور داوطلبانه در جبهه تمامی مشمولین قانون تأمین‌اجتماعی با دارا بودن شرایط مقرر قانونی امکان‌پذیر است.
وی افزود: احتساب سوابق موردنظر منوط به بیمه‌پردازی در زمان ارائه تقاضا و داشتن ۲ سال سابقه حق ‌بیمه نزد سازمان و همچنین پرداخت حق‌بیمه متعلقه طبق ضوابط مقرر در ماده ۳ آیین‌نامه اجرایی مذکور به نسبت هفت‌سی‌ام سهم بیمه‌شده و بیست‌وسه سی‌ام سهم دولت است.
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجانشرقی ادامه داد: مهلت پرداخت حق ‌بیمه در صورت پرداخت یک‌جا، حداکثر تا پایان ماه بعد از تسلیم اعلامیه بدهی است.
وی تصریح کرد: بیمه‌شده درصورت عدم توانایی پرداخت یکجای حق‌بیمه متعلقه می‌تواند در مهلت مذکور نسبت به ارائه درخواست تقسیط بدهی اقدام کند که در این حالت واحد اجرایی باتوجه به میزان بدهی و سایر ملاحظات، حق‌بیمه متعلقه را حداکثر در ۱۲ قسط ماهانه تقسیط خواهد کرد.
سمساری خاطرنشان کرد: در هرحال پذیرش سوابق موردنظر و بهره‌مندی از مزایای قانونی آن نزد سازمان تأمین‌اجتماعی منوط به پرداخت کامل حق‌بیمه در مهلت‌های تعیین شده خواهد بود. در غیر این صورت احتساب سوابق مذکور براساس تقاضای مجدد و تجدید محاسبه حق‌بیمه با رعایت ضوابط مربوطه میسر است.

وی ادامه داد: افرادی که قبل از تاریخ ۸۵/۵/۷ در کارگاه‌های مشمول قانون تأمین‌اجتماعی اشتغال داشته و به واسطه رابطه مزدبگیری دارای سابقه پرداخت حق‌بیمه بوده و پس از پایان خدمت نظام وظیفه مجدداً در مؤسسات و کارگاه‌های مشمول قانون تأمین‌اجتماعی اشتغال و مبادرت به تداوم بیمه‌پردازی نزد سازمان تأمین‌اجتماعی کرده باشند، مشمول ماده ۹۵ قانون تأمین‌اجتماعی بوده و از پرداخت حق‌بیمه دوران سربازی معاف می‌شوند.



محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. خبرگزاری فرهنگیان می گوید

    سلام . سایت خیلی خوبی دارید. همیشه استفاده میکنم از مطالبتون. اگر میتونید و براتون مقدوره از سایت خبرگزاری فرهنگیان که نوپاست و متعلق به معلمین و فرهنگیان عزیز و زحمتکشه و نیاز به حمایت شما داره حمایت کنید. میتونید لینک این خبرگزاری رو با هر عنوان که دوست دارید در سایت خودتون قرار بدید. بسیار تشکر

  2. مدیر سایت می گوید

    باسلام و تشکر
    فعلا برنامه ای برای لینک سایتهای دیگر نداریم.
    بااحترام

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.