نرم افزارحسابداری صدگان

لایحه حمایت از مالکیت صنعتی تصویب شد.

0 561

حسابداراپ

هیأت دولت عصر یکشنبه در جلسه ای به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری، لایحه ‘حمایت از مالکیت صنعتی’ را بررسی و تصویب کرد.


پندار سیستم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، هدف از تصویب این لایحه، حمایت از حقوق معنوی و مادی صاحبان ایده در حوزه های صنعتی در قالب ثبت حق اختراع، طرح ها و علایم تجاری و نیز بهره مندی هر چه بیشتر جامعه از نتایج افکار آنهاست.

در این جلسه هیات وزیران همچنین ، آیین نامه اجرایی موضوع قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی با هدف توسعه و ترویج طرح های افزایش کارآیی و بهبود مدیریت مصرف انرژی در بخش های صنعت، ساختمان، کشاورزی و خدمات، از طریق استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و تعاونی، تصویب شد.
ایجاد انگیزه در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی – تعاونی در اجرا و کاهش مصرف انرژی و اشتغالزایی در کشور با ایجاد حمایت هایی نظیر یارانه سود تسهیلات، تخفیف در هزینه بیمه و کاهش تصدی گری دولت از دیگر اهداف این آیین نامه است.
آیین نامه اجرایی مربوط به استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای اجرای پروژه ها و طرح های تملک دارایی سرمایه ای دستگاه های اجرایی و طرح های مصوب مجامع عمومی شرکت های دولتی نیز در این جلسه از تصویب اعضای هیات دولت گذشت.
به موجب این آیین نامه، دستگاه های اجرایی موظفند برای اجرای طرح های کاهش مصرف آب و انرژی خود با شرکت های خدمات انرژی با رعایت دستورالعمل مربوطه در قانون برنامه پنجم توسعه، قرارداد منعقد و تعهدات بازپرداخت مربوطه را به میزان انرژی و آب صرفه جویی شده، از محل بودجه های مصوب در سال های آتی پرداخت نمایند.
همچنین شرکت های آب و فاضلاب شهری مکلفند در مواردی که متقاضی بخش خصوصی وجود دارد، به منظور تکمیل و توسعه طرح های جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب، نسبت به عقد قرارداد فروش و یا پیش فروش پساب خروجی تأسیسات موجود و یا طرح های توسعه آتی در قالب انواع قراردادهای مشارکتی با بخش خصوصی اقدام کنند.
دولت به منظور محاسبه دقیق هزینه های تبعی عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالای ایران و امکان نظارت و مدیریت بر نحوه تحقق میزان هزینه های یاد شده، قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی – مصوب ۱۳۸۹ – را اصلاح نمود. براساس این اصلاحیه، هزینه های تبعی عرضه در بورس کالای ایران با پیشنهاد مشترک وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بورس کالا و تأیید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تعیین می گردد.
اختصاص اعتبار و تسهیلات بانکی به مبلغ ۲ هزار و ۹۶۷ میلیارد ریال به سازمان مدیریت و بحران کشور و استان های کهگیلویه و بویراحمد و ایلام برای پیشگیری و جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه، از مصوبات جلسه روز یکشنبه هیأت وزیران بود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.