- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

سازمان مالیاتی ۸۰درصد اظهارنامه‌های اصناف را نپذیرفت

رئیس اتاق اصناف نبود شفافیت در فروش و مالیات اصناف را رد کرد و گفت: سازمان امور مالیاتی بیشتر اظهارنامه های مالیاتی اصناف را قبول ندارد و در سال ۹۳ ، هشتاد درصد آن را رد کرد .

 

علی فاضلی در گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به ادعاهای وکیلی معاون سازمان مالیاتی با اشاره به فعالیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد توزیع ، یکصد هزار بنگاه خدمات فنی و ۶۵۰ هزار واحد صنفی کوچک و متوسط در کشور گفت: از سال ۸۸ تا کنون مالیات اصناف همواره رو به رشد بوده است و مقایسه آن با افزایش مالیات حقوق پذیرفتنی نیست.
فاضلی افزود : ۶.۵میلیون شغل در اصناف ایجاد شده است و بخشی از مالیاتی که سازمان امور مالیاتی کشور معتقد است مالیات حقوق بگیران بشمار می رود، از این بخش است .
وی نبود شفافیت در فروش و مالیات اصناف را رد کرد و گفت: سازمان امور مالیاتی بیشتر اظهارنامه های مالیاتی اصناف را قبول ندارد و در سال ۹۳ ، هشتاد درصد آن را رد کرد .
فاضلی با اشاره به اینکه از سال ۹۰ تا کنون روند واردات کالا و همچنین تولید در کشور سیر نزولی داشته و رکود بازار حاکم بوده است افزایش فروش اصناف را قابل قبول ندانست .
رئیس اتاق اصناف ایران افزود : خود سازمان امور مالیاتی کشور معتقد است که ۸۰ درصد اصناف کشور جزو اقشار کم درآمد جامعه هستند.

فاضلی همچنین با بیان اینکه ۲۹ اتحادیه تا کنون در اولویت نصب صندوق های فروش قرار گرفته اند و بخش اعظمی از آنها انجام شده است گفت: با این حال سازمان امور مالیاتی کشور نظام درست سخت افزاری و نرم افزاری برای آنها ارائه نکرده و هیچ گونه آموزشی هم در این زمینه به اصناف نداده است .