نرم افزارحسابداری صدگان

دریافت مالیات ۵ ساله از سپرده‌گذاران موسسات غیرمجاز

0 616

حسابداراپ

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه با اجرای اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم موسسات غیرمجاز بانکی موظف به ارائه اطلاعات سپرده‌گذاران به سازمان امور مالیاتی برای دریافت مالیات بر سود سپرده می‌شوند، اعلام کرد که این سازمان در صورت به دست آوردن اطلاعات سپرده‌ها مالیات را تا پنج سال قبل، از سپرده‌گذاران دریافت می‌کند.


حسین وکیلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دریافت مالیات از سود صاحبان سپرده موسسات مالی غیر مجاز اظهار کرد: طبق قانون فعلی نیز موسسات مالی غیر مجاز و صاحبان سپرده آن‌ها مشمول معافیت‌های مالیاتی بانک‌ها و موسسات مجاز نمی شوند.

پندار سیستم

وی با اشاره به دریافت مالیات از سود صاحب سپرده موسسات مالی غیرمجاز اظهار کرد: طبق اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم که تمامی سازمان‌ها و بخش‌ها را ملزم به ارائه اطلاعات مورد نیاز به سازمان امور مالیاتی کرده است، موسسات مالی غیر مجاز مکلف به ارائه اطلاعات حساب سپرده‌گذاران خود هستند و اگر موسسه اطلاعات را ندهد مجرم تلقی شده و باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: ما خودمان نیز ابزار‌های کافی را برای شناسایی موسسات غیر مجاز و سپرده گذاران داریم.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی با اشاره به الزام موسسات مالی غیر مجاز و سپرده‌گذاران آن به پرداخت مالیات در قانون فعلی مالیات‌های مستقیم، خاطرنشان کرد: در قانون مالیات‌ فعلی این الزام وجود دارد با این حال اطلاعات سپرده‌گذاران این موسسات غیرمجاز به دست ما نمی‌رسد، اما در قانون جدید آورده شده است که اگر این اطلاعات از سوی موسسات غیرمجاز به سازمان امور مالیاتی تحویل داده نشود، خود موسسات مالی اعتباری غیر مجاز باید مالیات سپرده‌گذاران را پرداخت کنند.

وکیلی در ادامه تصریح کرد: قانون جدید امکان وصول مالیات از سپرده‌گذاران در موسسات غیرمجاز را فراهم می‌کند. در هر زمان اطلاعات صاحبان سپرده در موسسات مالی غیر مجاز به دستمان برسد تا مالیات پنج سال قبل را از آن‌ها می‌گیریم.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.