نرم افزارحسابداری صدگان

جزئیات لایحه کاهش ساعت کار زنان

1 608

حسابداراپ

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به لایحه کاهش ساعت کاری بانوان گفت: برای تضمین امنیت شغلی زنان، باید حمایت های لازم از کارفرمایان صورت گیرد.


به گزارش مهر، شهیندخت مولاوردی درباره لایحه کاهش ساعت کار بانوان که قرار است هفته آینده در صحن مجلس بررسی شود، گفت: عنوان این لایحه کاهش ساعات کاری زنان دارای شرایط خاص است و در دولت قبل مطرح شده بود و ما نیز به دلیل اینکه موافق آن بودیم، پیگیری کردیم.

وی افزود: براساس این لایحه زنان دارای کودک زیر ۷ سال معلول و یا زنانی که همسر صعب العلاج دارند می توانند از ۳۶ ساعت کار هفتگی به جای ۴۴ ساعت با حقوق و مزایا برخوردار شوند. البته پیشنهاد ما در دولت جدید این بود که این امر تنها شامل زنان شاغل نباشد و مردان شاغل نیز که همسر معلول یا بیمار صعب العلاج دارند بتوانند از این موقعیت استفاده کنند و نقش پدری خود را در خانواده داشته باشند.

مولاوردی گفت: این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده و منتظر طرح در صحن علنی مجلس هستیم که تاکنون به عقب افتاده است.

پندار سیستم

وی درباره حاشیه ناامنی که چنین طرح هایی برای اشتغال زنان ایجاد می کنند، گفت: ما این موضوع را بارها مطرح کرده ایم که باید حمایت ها جامع و همه جانبه باشد و ضمن آنکه تسهیلاتی برای زنان فراهم می شود امنیت شغلی آنها نیز تضمین شود.

مولاوردی در پاسخ به این سئوال که چگونه می توان امنیت شغلی را تضمین کرد، اظهار داشت: خانم ها نباید در شرایطی قرار گیرند که بعد از استفاده از این قوانین برای بازگشت به محل کار دچار مشکل شوند، باید این موضوعات به ویژه در بخش خصوصی که هزینه بر است نهادینه شود چراکه آنها با چنین قوانینی ترجیح می دهند از کارمندان مرد استفاده کنند.

معاون رئیس جمهوری گفت: بر این اساس باید حمایت های لازم از کارفرمایان صورت گیرد، نگاه یک جانبه قطعا پاسخگو نخواهد بود.

وی در این باره که آیا می توان در لوایح یا قوانین اجباری برای کارفرماها در چنین شرایطی در نظر گرفت، گفت: شرایط مالی دولت به ویژه در دو سال گذشته اصلا مناسب نبوده و این موضوعات در اولویت دولت نبوده است، اما تلاش می کنیم در لوایح جدید، حمایت کنیم.



محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. رضایی می گوید

    بنظر میرسد موضوع هزینه کاهش ساعت کاری زنان بین کارفرما و آنها بالمناصفه تامین گردد موضوع منطقی است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.