نرم افزارحسابداری صدگان

آغاز واگذاری شرکت‌های دولتی پس از فصل مجامع

0 573

حسابداراپ

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: امسال باید براساس قانون بودجه ۱۸ هزار میلیارد تومان درآمد کسب و به خزانه واریز کنیم و واگذاری ۱۲۰ شرکت دولتی باقی‌مانده پس از فصل مجامع آغاز می‌شود.


پندار سیستم

به گزارش  شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)  به نقل از سازمان خصوصی سازی، سید جعفر سبحانی درباره تکالیف بودجه‌ای سازمان خصوصی‌سازی در سال جاری اظهار داشت: براساس تکلیف قانون بودجه این سازمان موظف است امسال ۱۸ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده و به خزانه دولت واریز کند.
وی با بیان اینکه این درآمدها از محل فروش شرکت‌های دولتی سود و اموال شرکت‌های موجود تامین خواهد شد افزود: در چهارماهه سال جاری حدود ۳.۳ هزار میلیارد تومان به خزانه واریز شده که تقریبا یک یک پنجم تکالیف قید شده در بودجه سال ۹۴ است.
وی با اشاره به اینکه امسال ۱۲۰ شرکت باقیمانده دولتی واگذار خواهد شد افزود: این شرکت‌ها در گروه یک و ۲ قرار گرفته که ۶۸ مورد از این شرکت‌ها در گروه یک و بقیه در گروه ۲ قرار دارند.
سبحانی تاکید کرد: معمولا عمده فعالیت واگذاری مربوط به شرکت‌ها پس از برگزاری فصل مجامع خواهد بود که طی ماه‌های تیر و مرداد ماه است، زیرا تا قبل از برگزاری مجامع نمی‌توان به صورت دقیق قیمت‌گذاری نسبت‌ به شرکت‌ها داشت.
سبحانی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود قرار است کمیته‌ای برای سرمایه‌گذارای خارجی توسط این سازمان تشکیل شود تصریح کرد: از موضوع این کمیته خبر ندارم اما منعی در قانون برای سرمایه‌گذاری خارجی و یا خرید سهم توسط این شرکت‌ها وجود ندارد.
وی ادامه داد: متولی موضوع سرمایه‌گذاری‌های خارجی و جذب آن برای حضور در کشور مشخص است و سازمان‌ خصوصی‌سازی نیز می‌تواند در این زمینه همکاری داشته باشد و اگر فضا فراهم باشد شرکت‌های خارجی می‌توانند نسبت به خرید سهام‌ شرکت‌های خارجی طبق قانون اقدام کنند.
وی تاکید کرد: مشکلی برای سرمایه‌گذاری خارجی وجود ندارد و امیدواریم پس از رفع تحریم ها و بازشدن فضای مناسب و رونق اقتصادی، منتظر استقبال سرمایه گذاران خارجی و یا سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج برای حضور در ایران باشیم.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.