نرم افزارحسابداری صدگان

نامه به مجلس درباره لغو بخشنامه ممنوعیت قرارداد زیر یک سال

0 663

حسابداراپ

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار از ارسال نامه به مجلس درباره لغو بخشنامه ممنوعیت قرارداد زیر یک سال خبر داد و گفت: به معاونت روابط کار نیز برای برگزاری جلسه فوق العاده شورای عالی کار به منظور افزایش بن خواروبار نامه زدیم.


رحمت الله پورموسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، از بیانیه شورای اسلامی کار درباره اعتراض به لغو دستورالعمل ممنوعیت قرارداد موقت کمتر از یکسال خبر داد و گفت: شورای اسلامی کار یک بیانیه درباره مخالفت با لغو دستورالعمل وزارتخانه صادر کرده است. دیروز هم نامه ای را به مجلس ارسال کردیم. نظارت بر اجرای قانون یکی از وظایف ذاتی مجلس است.

 وی  با بیان اینکه سالهاست از تصویب قانون کار می گذرد اما در برخی موارد به درستی اجرا نمی شود اظهار داشت:تبصره یک ماده ۷ قانون کار به خوبی اجرا نمی شود. اعتقاد داریم که در کارهای دائم قرارداد موقت معنایی ندارد. در کارهایی که ماهیت مستمر دارند، انعقاد قرارداد موقت بی معناست.

 پورموسی با بیان اینکه اجرای ماده ۷ قانون کار حائز اهمیت است بیان داشت:‌ بنا بر تبصره یک حداکثر مدت موقت برای کارهایی که طبیعت آنها جنبه غیر مستمر دارد توسط وزارت کار و امور اجتماعی تهیه و به تصویب هیأت‌وزیران خواهد رسید و‌ بر اساس تبصره دو در کارهایی که طبیعت آنها جنبه مستمر دارد، در صورتی که مدتی در قرارداد ذکر نشود، قرارداد دائمی تلقی می‌شود، بنابراین حائز اهمیت است که طی نامه ای از مجلس درخواست اجرای آن را داشته ایم.

پندار سیستم

 دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشورگفت: نیروی کار مهم‌ترین مولفه در بنگاه‌های اقتصادی محسوب می شود. نیروی کار را با ارزش‌ترین، نجیب‌ترین و شریف‌ترین قشر جامعه است و او را به عنوان نیروی محرکه در چرخ اقتصادی کشور معرفی می‌کنیم و اذعان داریم منابع مالی و مدیریت توانمند بدون نیروی انسانی مفید راه به جایی نخواهد برد اما متأسفانه کارفرمایان برای نیروی کار کمترین ارزش را قائل هستند.

*درخواست برگزاری جلسه شورای عالی کار برای افزایش بن خوار و بار

 پورموسی با اشاره به روند طولانی افزایش حق مسکن کارگران افزود:در جلسه ای که با اعضای هئیت مدیره کانون داشتیم به این نتیجه رسیدیم که در قالب نامه ای به معاون روابط کار پیشنهادی را مبنی بر افزایش بن نقدی از ۱۱۰ هزار تومان به ۱۳۰ هزار تومان در ماه ارائه دهیم.

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با اشاره به اینکه نمایندگان کارگران با شرط و شروط افزایش ۱۷ درصدی مزد را پذیرفتند گفت: قرار شد حق مسکن، بن نقدی و سنوات کارگران افزایش یابد در غیر این صورت تمایلی به پذیرش این میزان افزایش حقوق نداشتیم. اکنون که دولت به هر دلیل به افزایش مزد رضایت ندارد پیشنهاد می کنیم افزایش ۲۰ هزار تومانی به بن خواروبار اضافه شود.

این نماینده کارگران گفت: در صورت برگزاری جلسه شورای عالی کار بن نقدی از۱۱۰ به ۱۳۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت و دولت فوراً تکلیف این میزان افزایش را روشن خواهد کرد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.