- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

لایحه اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم به تصویب مجلس رسید.

قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تمام ایرادات اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم رفع شد و نهایتا نمایندگان مجلس طی چند جلسه علنی، این لایحه را به تصویب رساندند.


 به گزارش سامان، محمد قاسم پناهی، در خصوص روند بررسی اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم، اظهارداشت: لایحه اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم مصوب جلسه مورخ ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۳ مجلس شورای اسالمی در جلسات متعدد شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت با ۱۸ مورد ابهام و ایراد و ۶ مورد تذکر به کمیسیون اقتصادی مجلس عودت داده شد.

وی با بیان اینکه تمامی موارد مطرح شده طی دو جلسه در کمیسیون اقتصادی و با حضور یکی از اعضای شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت، افزود: تمام ایرادات اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم رفع شد و نهایتا نمایندگان مجلس طی چند جلسه علنی، این لایحه را به تصویب رساندند. قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص زمان اجرای قانون، عنوان کرد: تصور بر این بود که تا پایان سال ۱۳۹۳ اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم تصویب و ابالغ شود که متاسفانه انجام نشد؛ بنابراین ما ناچار شدیم تاریخ اجرای بسیاری از احکام قانونی را به سال ۱۳۹۵ موکول کنیم.

وی ادامه داد: صاحبان مشاغل و افرادی که سال مالی آنها از ۹۴/۱/۱ آغاز میشود یا به عبارتی افرادی که اظهارنامه مالیاتی سال ۱۳۹۴ خود را در سال ۱۳۹۵ تسلیم میکنند، میتوانند سال آینده از مزایای کاهش نرخی که در اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم برای آنها در نظر گرفته شده، بهره مند شوند.