نرم افزارحسابداری صدگان

ساماندهی دفاتر پیشخوان، واحدهای پست و کافی‌نت‌ها برای ارائه خدمات الکترونیکی مالیاتی

1 1,422

حسابداراپ

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان امور مالیاتی کشور از ساماندهی ساماندهی دفاتر پیشخوان، واحدهای پست و کافی‌نت‌ها برای ارائه خدمات الکترونیکی مالیاتی خبرداد.


پندار سیستم

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) به نقل از رسانه مالیاتی، نادر آریا با اشاره به اینکه سازمان امور مالیاتی کشور در چارچوب اجرای طرح جامع مالیاتی، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم به منظور حذف تعاملات حضوری با مودیان و جایگزینی تعاملات الکترونیکی را صورت داده است، اظهارداشت: کلیه تعاملات مودیان با این سازمان به سمت رویه‌های غیرحضوری الکترونیکی، از طریق شبکه اینترنت پیش می‌رود.
وی با بیان اینکه تاکنون ۸ فرآیند الکترونیکی از طریق پایگاه اینترنتی عملیات الکترونیکی مودیان به نشانی WWW.TAX.GOV.IR، عملیاتی گردیده‌اند، افزود: ثبت نام و تشکیل پرونده الکترونیک، تسلیم اظهارنامه الکترونیکی در کلیه منابع مالیاتی، پرداخت الکترونیکی مالیات، تسلیم الکترونیکی فهرست های مالیات حقوق کارکنان، تسلیم الکترونیکی صورت معاملات (خرید، فروش و قراردادها) فصلی، انجام الکترونیکی کلیه فرآیندهای مالیاتی مشاغل خودرو، دسترسی الکترونیکی به خلاصه پرونده مالیاتی مودیان و ثبت الکترونیکی نصب و بهره برداری از صندوق ها و نرم افزارهای فروش، ۸ فرآیند الکترونیکی شده مالیاتی هستند. رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه تلاش و برنامه این سازمان استفاده مستقیم مودیان از خدمات الکترونیکی رایگان این سازمان می باشد، افزود: توصیه موکد این سازمان به کلیه مودیان محترم مالیاتی، مراجعه مستقیم به درگاه خدمات الکترونیکی مالیاتی سازمان می باشد؛ لیکن به هر جهت برخی از مودیان تمایل به استفاده مستقیم از خدمات الکترونیکی سازمان ندارند یا مشکلاتی در بهره برداری مستقیم از خدمات الکترونیکی مالیاتی سازمان دارند، می توانند از خدمات الکترونیکی اشخاص ثالث برای انجام امور مالیاتی خود استفاده نمایند.
وی، تصریح کرد: در سنوات گذشته ارائه خدمات الکترونیکی توسط اشخاص ثالث تابع ضوابط و نظام مندی خاصی نبود ودر نتیجه برخی از ارائه دهندگان این خدمات، با ناآگاهی و به دلیل عدم مسئولیت، عملیاتی مالیاتی مودی را نادرست به انجام می رساندیدند و در نتیجه در موارد متعددی مودیان گرامی دچار ضرر و زیان ناشی از اعتماد به این دسته از ارائه دهندگان خدمات می گردیدند.
وی افزود: در سال جاری سازمان امور مالیاتی کشور تصمیم به اجرای اولین مرحله از ساماندهی امور ارائه خدمات الکترونیک به مودیان خود را نمود و در این چارچوب مقرر گردید ادارات پستی، واحدهای پیشخوان خدمات الکترونیکی دولت و واحدهای مجاز کافی نت صرفاً پس از پشت سرگذاشتن دوره های آموزشی لازم و از طریق ایستگاه‌های کاری و افرادی که در سامانه های الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به ثبت می رسند، اقدام به ارائه خدمات الکترونیکی به مودیان نمایند.
آریا ادامه داد: کلیه واحدهای مجاز ادارات پست، دفاتر پیشخوان خدمات الکترونیکی دولت و کافی نت ها می تواند با مراجعه به ستاد، کانون و اتحادیه مرکزی خود نسبت به ثبت نام اپراتورهای عملیاتی خود و شرکت ایشان در دوره های آموزشی مربوطه اقدام و نهایتاً با ثبت اطلاعات افراد شاغل و ایستگاه‌های کاری خود، نسبت به تکمیل پرونده اقدام نمایند و نهایتاً کلیه افراد آموزش دیده و مسئولیت پذیرفته، نسبت به ارائه خدمات با کیفیت تر و موثرتر به مودیان گرامی اقدام نمایند.
وی خاطرنشان کرد: هر واحد پست، پیشخوان و کافی نت می تواند از تسهیلات آموزش برخوردار و هر تعداد افراد و ایستگاه‌های کاری خود را به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی نماید. در صورت بروز مشکل برای واحدهای مذکور این واحدها می توانند حسب مورد به ستاد، کانون و اتحادیه مرکزی خود مراجعه ودر صورت عدم حل مشکل از طریق اداره کل امور مالیاتی استان مربوطه (در شهر و استان تهران، امور مالیاتی شهر و استان تهران) نسبت به اعلام و رفع مشکل اقدام نمایند.
بدیهی است که صرفاً واحدهای دارای جواز رسمی فعالیت در رسته خود باشند و کارکنان ایشان آموزش دیده و در سامانه سازمان ثبت گردیده باشند، از مجوز ارائه خدمات الکترونیکی مالیاتی به مودیان برخوردار خواهند بود.
لازم به ذکر است، فهرست کلیه واحدهای مجاز ادارات پست، دفاتر پیشخوان خدمات الکترونیکی دولت و کافی نت ها بر روی پایگاه عملیات الکترونیکی مالیاتی به آدرسWW.TAX.GOV.IR، قرار داده شده است.

 


محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. روح اله می گوید

    با سلام ما شرکت حسابداری داریم وبا این محدودیت واسمون مشکلات زیادی در ثبت نام اظهارنامه پیش اومده، و بیشتر از سه تا نمی تونیم ثبت کنیم دوستان راهنمایی کنید، اداره امور مالیاتی هم پاسخ گو نیست و میگه بایدبهکافی نت مراجعه کنیم و اتحادیه کافی نتها هم چون جواز نداریم با ما همکاری نمی کنند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.