نرم افزارحسابداری صدگان

دریافت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار اظهارنامه مالیاتی

0 535

حسابداراپ

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی: تا کنون حدود ۳ میلیون و دویست هزار مؤدی مالیاتی به صورت الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی ارائه کرده اند.


به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا) به نقل از واحد مرکزی خبر، حسین وکیلی از مؤدیان مالیاتی خواست هر چه زودتر و در بازه زمانی تعیین شده به پایگاه اینترنتی تعیین شده مراجعه و اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کنند.
وی افزود: چهارشنبه ۳۱ تیر آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه های مالیاتی است و طبق قانون این زمان قابل تمدید نیست.

پندار سیستم

افزایش ۱۰ درصدی تعداد اظهارنامه های مالیاتی

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی گفت: تعداد اظهارنامه های مالیاتی دریافت شده در حدود دو ماه اخیر در مقایسه با مدت مشابه پارسال نزدیک به ۱۰ درصد افزایش یافته است.
حسین وکیلی افزود: بازه زمانی برای ارایه الکترونیکی اظهارنامه‌های مالیاتی از اوایل خرداد آغاز شده است و مودیان می توانند تا پایان تیر ماه از این طریق نیز اظهارنامه‌های خود را تسلیم کنند و از معافیت ها و تسهیلات قانونی برخوردار شوند.
وی گفت: انتظار داریم مودیان هرچه زودتر از طریق الکترونیکی اظهارنامه های خود را تسلیم کنند زیرا با نزدیک شدن به پایان مهلت مقرر به طور طبیعی مشکلات مربوط به ترافیک پایگاه اینترنتی باعث کندی کار خواهد شد.
وکیلی افزود: سازمان امور مالیاتی در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری تا ساعت ۲۱ و روز چهارشنبه به عنوان روز پایانی تسلیم اظهارنامه های مالیاتی تا ساعت ۲۲ باز خواهد بود تا در صورت نیاز پاسخگوی مراجعه مودیان باشد.
وی با بیان اینکه خوشبختانه بانک ها در این زمینه همراهی خوبی با سازمان امور مالیاتی داشته‌اند، گفت: برای کسانی که برای پرداخت مالیات خود نیاز به مراجعه حضوری خود به بانک ها دارند و به هر علت نمی توانند به صورت الکترونیکی پرداخت کنند بانک های کشور در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری تا ساعت ۲۱ و روز چهارشنبه تا ساعت ۲۲ باز و آماده ارایه خدمات به مودیان مالیاتی هستند.
معاون سازمان امور مالیاتی کشور درباره افزایش نزدیک به ۱۰ درصدی اظهارنامه های تسلیم شده مالیاتی در مقایسه با مدت مشابه سال پیش افزود: افزایش تعداد مودیان مالیاتی در مقایسه با سال گذشته یا تعجیل مودیان برای تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات می تواند علت این افزایش باشد.
وکیلی گفت: این آمار مربوط به روزهای گذشته تاکنون است و برای جمع بندی نهایی باید تا پایان تیرماه صبر کنیم.
وی با بیان اینکه مهلت تسلیم اظهارنامه های مالیاتی و فهرست ماده ۱۶۹ مکرر پایان تیر به اتمام می رسد، از مودیان مالیاتی مشمول ماده ۱۶۹ مکرر خواست که هرچه زودتر برای پرداخت مالیات خود اقدام کنند.
وکیلی گفت: دنبال این هستیم که به مودیان مالیاتی حداکثر تشویق، تسهیلات و معافیت ها را اعطا کنیم.
وی ابراز امیدواری کرد که با رعایت قوانین و انجام به موقع تکالیف بتوانیم هرچه بهتر در خدمت مودیان مالیاتی باشیم.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.