نرم افزارحسابداری صدگان

خودروهای وارداتی مشمول مالیات هستند.

0 549

حسابداراپ

به طور کلی تمامی خودروها اعم از خودروهای وارداتی و تولید داخلی مشمول نرخ مالیات ارزش افزوده هستند که این نرخ در سال جاری ۹ درصد می‌باشد بنابراین خودروهای واردتی همانند خودروهای تولید داخل و رقم عظیمی مشمول نرخ ۹ درصد ارزش افزوده می‌شوند.

پندار سیستم


معاون مالیات ارزش افزوده گفت: نکته مهم آن است که هر چقدر قیمت خودرو بالاتر باشد با احتساب نرخ ۹ درصدی رقم بزرگتری باید پرداخت شود.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد مالیات خودروهای وارداتی کاملا منطقی است و بهتر است مبلغ آن کاهش نیابد باید نرخی تنظیم شود که تقاضا برای خودروهای وارداتی کاهش و به سمت تولید داخل سوق پیدا کند.

طاری بخش درا دامه اظهار داشت: در قانون ارزش افزوده برای اشخاص مزیتی در نظر گرفته نشده بلکه یک سری از کالاها و خدمات مشمول معافیت مالیاتی می‌باشند که در قانون صریحا اعلام شده است.

وی گفت: در بحث کمک به بنگاه‌های تولیدی معتقدیم دریافت ارزش افزوده در یک دوره سه ماهه و تسلیم اظهارنامه در ۱۵ روز به بنگاه‌‌های تولیدی کمک بزرگی می‌کند.

طاری بخش در پایان تأکید کرد: در برخی موارد که برای تقسیط مالیات و بخشودگی جرایم مراجعه می‌شود تلاش می‌کنیم با مساعدت کامل در مورد موسسه‌های تولیدی و صنایع برخورد کنیم.

منبع:باشگاه خبرنگاراران جوان



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.