نرم افزارحسابداری صدگان

بورس یکدست قرمز پوش شد

0 562

حسابداراپ

بورس تهران در اولین روز معاملاتی بعد از تعطیلات به روند نزولی خود ادامه داد و با ریزش دسته جمعی متغیرهای خود در سرازیری سقوط قرار گرفت.



به گزارش ایسنا، در حالی کارشناسان و تحلیل گران بازار سرمایه معتقد بودند که بورس تهران بعد از توافق هسته‌ای روند جهشی خود را آغاز می‌کند و با رشد مواجه می شود، اما رفتار بورس تهران بعد از توافق هسته‌ای نشان داد که این بازار دیگر قابل پیش بینی نیست. زیرا بورس تهران بر خلاف انتظار بعد از توافق هسته ای روند ریزشی به خود گرفت و با کاهش قیمت و تقاضا مواجه شد به طوری که در این شرایط میل به فروش افزایش پیدا کرد و فعالان تالار شیشه‌ای اقدام به فروش سهم‌های خود کردند.

این رفتار امروز نیز در تالار حافظ مشاهده شد به طوری که از همان ابتدای معاملات بورس تهران به رنگ قرمز درآمد و فشار فروش شرکتها سنگین شد تا جایی که در معاملات امروز شاخص کل بورس ریزش ۶۷۹ واحدی را تجربه کرد و تا کانال ۶۸ هزار و ۱۴۸ واحد سقوط کرد.

پندار سیستم

کارشناسان علت این رفتار بورس را نزدیک شدن به زمان برگزاری مجامع شرکتهای مطرح در ۳۱ تیر ماه و توقف نماد معاملاتی آنها و در کنار آن خروج برخی سهامدران و نیاز آنها به تامین نقدینگی عنوان می کنند و معتقدند روند بورس در روزهای آینده بهبود می یابد.به این ترتیب توقف نماد معاملاتی برخی شرکتها و فروش سهم توسط سهامدارانی که علاقه‌ای به رفتن به مجمع ندارند در کنار نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه و تسویه کارگزاران باعث افزایش فشار فروش و در نتیجه افت بورس شده است.

این عوامل موجب شد تا در معاملات امروز تعداد معدودی از شرکتها مثبت شوند و شرکتهایی مانند کشتیرانی، پالایشگاه بندرعباس، تاپیکو، پالایشگاه اصفهان، بانک ملت، بانک صادرات، بانک پاسارگاد، نفت و گاز پارسیان، سایپا، پتروشیمی مبین و مخابرات باعث روند نزولی بورس شوند. امروز همچنین شرکتهایی همچون آذرآب، پاکشو و خدمات انفورماتیک از تقاضای خرید برخوردار شدند و شرکتهای خودرویی و بانکی همچون پارس خودرو، پالایشگاه بندرعباس، ایران خودرو دیزل و سایپا بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

با افزایش فشار فروش در بورس تهران ارزش و حجم معاملات نیز افت کرد و در مجموع ۶۹۹ میلیون سهم به ارزش ۴۲۶ میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه دوباره به کمتر از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان رسید و تا سطح ۲۹۵ هزار میلیارد تومان افت کرد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.