نرم افزارحسابداری صدگان

بانک صنایع کوچک تاسیس می‌شود.

1 541

حسابداراپ

سیدمحمدعلی سیدابریشمی با بیان اینکه تامین منابع مالی، مهم‌ترین خواسته صاحبان صنایع کوچک و متوسط است، گفت: درحال‌حاضر، کمبود نقدینگی و دسترسی نداشتن صنایع کوچک به تسهیلات و منابع بانکی، جدی‌ترین مشکل در این بخش است.

پندار سیستم



وی افزود: در شرایط کنونی، صنایع کوچک نیاز جدی به حمایت از سوی بانک‌ها و دستگاه‌های مختلف دارند بنابراین تلاش می‌کنیم تا با سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف برای بهبود شرایط صنایع کوچک تعامل بیشتری برقرار کنیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حمایت از صنایع کوچک ضروری است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نخستین روز سال‌جاری بر حمایت از صنایع کوچک و متوسط تاکید کردند.
سیدابریشمی اظهار کرد: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، باید تمامی دستگاه‌ها به‌ویژه بانک‌ها برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط وارد میدان شده و در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: در شرایط کنونی، تامین منابع مالی مورد نیاز صنایع کوچک و متوسط امری کاملا ضروری است، به همین دلیل با بانک صنعت و معدن تفاهمنامه‌ای برای تامین نقدینگی صنایع کوچک منعقد کرده‌ایم.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: صنایع کوچک برای عبور از مشکلات نیاز به ۱۰هزار میلیارد تومان نقدینگی دارند و این در حالی است که مجموع سرمایه بانک صنعت و معدن تنها ۲ هزار میلیارد تومان است. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که با این قرارداد، تمام مشکلات مالی و تامین نقدینگی صنایع کوچک برطرف شود.
وی یادآور شد: این سازمان در گام نخست با انعقاد قراردادی با بانک صنعت و معدن تلاش کرد تا مشکل مالی صنایع کوچک را برطرف کند اما به‌طور قطع در سال‌های آینده با تاسیس بانک صنایع کوچک تلاش خواهیم کرد تا مسائل مالی این بخش را از طریق بانک تخصصی صنایع کوچک برطرف کنیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تاثیر منفی کمبود نقدینگی در واحدهای صنعتی کوچک و متوسط ابرازکرد: تامین نشدن نقدینگی مورد نیاز این بخش موجب شده تا در روند صادرات، تولید و حتی دسترسی به مواد اولیه و فناوری در واحدهای صنعتی کوچک و متوسط، خلل ایجاد شود.
سیدابریشمی با اشاره به قرارگرفتن ایجاد ۳۵ خوشه صنعتی تا پایان سال ۹۶ در فهرست اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: درحال‌حاضر ۴۰۰ خوشه صنعتی در کشور شناسایی کرده‌ایم که از میان خوشه‌های صنعتی شناسایی شده، موفق به اجرایی کردن ۸۰ خوشه صنعتی در سراسر کشور شده‌ایم و تلاش داریم تا سایر خوشه‌های صنعتی شناسایی شده را نیز به مرحله اجرا برسانیم.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ادامه داد: ایجاد خوشه‌های صنعتی بستگی به نوع محصول، تولیدکننده و منطقه دارد و این ۳ فاکتور در ایجاد خوشه‌های صنعتی موثر است. بنابراین نباید نسبت به این مولفه‌ها در ایجاد خوشه‌های صنعتی بی‌تفاوت بود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اذعان کرد: در تمامی استان‌ها با توجه به این ۳ فاکتور و همچنین عامل ایجاد خوشه، نسبت به ایجاد خوشه‌های صنعتی اقدام می‌کنیم.
وی درباره جزئیات توزیع خوشه‌های صنعتی در سراسر کشور خاطرنشان کرد: در سراسر کشور تمرکز بر ظرفیت کسب‌وکار است.به‌عنوان مثال یک منطقه ظرفیت تولید چای و منطقه‌ای دیگر ظرفیت تولید زعفران و استانی دیگر قابلیت تولید فرش دستباف را دارد، بنابراین توزیع و پراکندگی خوشه‌های صنعتی در کشور زیاد است که می‌توانیم در سراسر کشور، خوشه‌های صنعتی ایجاد کنیم.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه گفت: در این سازمان برنامه‌ای برای شناسایی تمرکز کسب‌وکار در کشور داریم و همچنین یک برنامه ۳ساله بومی‌سازی‌شده را تدوین کرده‌ایم که در این دو برنامه برای ایجاد خوشه‌های صنعتی در کشور وارد عمل می‌شویم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: منطق کار این است که صاحبان صنایع و کسب‌وکارهای کوچک را دور هم جمع کرده و زمینه تامین مواد اولیه، فناوری و حتی تولید و صادرات آنها را به‌صورت گروهی مهیا کنیم زیرا این‌کار برای تولیدکنندگان مقرون به‌صرفه‌تر خواهد بود.
سیدابریشمی ادامه داد: ایجاد خوشه‌های صنعتی در کشور موجب شده تا ما حدود ۱۲۰درصد در تولید داخلی و ۹۴درصد در صادرات این واحدها با رشد مواجه شویم.
وی اظهار کرد: درحال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت ایجاد ۳۵ خوشه صنعتی جدید را در اولویت برنامه‌های خود تا سال ۹۶ قرار داده تا با ایجاد این خوشه‌ها در واقع از صنایع کوچک حمایت کند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تاکنون خوشه‌های صنعتی در چند استان متمرکز بوده‌اند اما براساس برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، لازم است تا توزیع خوشه‌های صنعتی در سراسر کشور باشد.
سیدابریشمی ابراز کرد: در کوچکترین استان‌ها حدود ۸ تمرکز صنعتی و یک خوشه صنعتی وجود دارد اما در استان‌های بزرگ، تعداد خوشه‌های صنعتی به ۷ تا ۸ خوشه هم می‌رسد.
وی یادآور شد: تلاش داریم تا تعداد خوشه‌های صنعتی را افزایش دهیم، به همین منظور مطالعات ایجاد دومین خوشه صنعتی در کوچکترین استان‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم و به زودی نسبت به ایجاد این خوشه‌های صنعتی اقدام می‌کنیم.



محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. محمدسهیلی می گوید

    جناب آقای ابریشمی فقط پناه میبریم برخدا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.