نرم افزارحسابداری صدگان

گران فروشی به بهانه مالیات خلاف قانون است.

1 589

حسابداراپ

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گران فروشی دارو به بهانه مالیات را خلاف قانون دانست و به مسئولان سازمان غذا و دارو تذکر داد تا با متخلفان برخورد کند.


سیامک مره‌صدق در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت،‌ درباره برخی تخلفات در داروخانه‌ها مبنی بر افزایش قیمت برخی از داروها به بهانه مالیات بر ارزش افزوده،‌ گفت:‌ براساس بند ۹ ماده ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده، انواع دارو، لوازم مصرفی درمانی و خدمات درمانی از مالیات بر ارزش افزوده معاف است، لذا نباید چنین اقدامی از سوی داروخانه‌ها انجام شود.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:‌ بدون‌شک گران فروشی دارو به بهانه مالیات خلاف قانون است و وظیفه مسئولان سازمان غذا و دارو است تا در این زمینه ورود کرده چراکه در این زمینه خلاء قانونی وجود ندارد بلکه تنها مشکل رعایت نکردن قوانین است.

پندار سیستم

این نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: در این میان لازم است تا واحد نظارت سازمان غذا و دارو با جدیت ورود پیدا کند چراکه در صورت ادامه چنین روندی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نسبت به این معضل ورود پیدا خواهد کرد.

مره‌صدق تاکید کرد:‌ اگرچه تاکنون تعداد کمی از داروخانه‌ها چنین تخلفاتی را انجام داده‌اند اما سازمان غذا و دارو باید نظارت خود را گسترده‌تر کند لذا به این سازمان تذکر خواهیم داد تا اقدام ضربتی را برای برخورد با متخلفان به کار گیرند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: از سویی دیگر اگر مردم نیز شاهد چنین تخلفاتی هستند باید گزارش خود را به مسئولان سازمان غذا و دارو گزارش کرده تا جلوگیری از این تخلفات سریع‌تر انجام شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، چندی پیش عنوان شد که گران فروشی دارو به بهانه مالیات از سوی چند داروخانه صورت گرفته که مشکلاتی را برای بیماران به همراه داشته است این درحالی است که در فاکتور فروشی که در اختیار بیماران قرار می‌گیرد عنوانی به نام مالیات بر ارزش افزوده وجود ندارد لذا بیمار متوجه چنین پرداختی نمی شود.



محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. علیرضا سیاح زاده می گوید

    با سلام
    نگاهی سریع به مالیات بر ارزش افزوده و ارتباط آن با دارو :
    ماده ۱۲) دارو معاف است لیکن مواد اولیه داروسازی معاف نمی باشد .

    تبصر۲ از ماده ۱۷) داروسازان نمی توانند بابت تولید اعتبار مالیاتی داشته باشند .

    تبصره ۵ از ماده ۱۷) مالیات ارزش افزوده پرداختی داروسازان می تواند جزو قیمت تمام شده دارو تلقی شود .
    توجه فرمائید این قصه غم انگیز را چه کسی بایستی پاسخ دهد :

    ۱) معافیت دارو از مالیات بر ارزش افزوده باعث چند برابر شده درآمد مالیاتی دولت می شود !!!!!

    ۲) این مالیات بطور مستقیم باعث بالا رفتن قیمت تمام شده دارو شده و از آنجائیکه دارو بصورت تعرفه ای عرضه می شود ، در نتیجه موجب کاهش شدید سود داروسازان می گردد ، که این خود به آشفتگی دامن می زند .

    متشکرم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.