- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

کشف پرونده ۹۰۰ میلیارد تومانی فرار مالیاتی

دادستان سازمان امور مالیاتی از کشف پرونده فرار مالیاتی به مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان از طریق صدور فاکتور صوری خبر داد.

 

داود آرضایی در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به موضوع فرار مالیاتی و راه‌های پیشگیری از آن اظهار داشت: اخیرا یک مورد فرار مالیاتی به مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان در یکی از استان‌های کشور کشف شد.

دادستان سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: یکی از مؤسسات مالی که اقدام به صدور فاکتورهای صوری و غیر واقعی می‌کرد، توسط اداره کل امور مالیاتی استان مربوطه کشف و عوامل آن شناسایی شد.

وی افزود: در این راستا پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی استان تشکیل و متهمان تحت پیگرد قرار گرفتند و پرونده مذکور در مرحله مقدماتی است.

این مقام مسئول با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، فرار مالیاتی را جرم دانست که طبق ماده ۲۷۴ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم که هم‌اکنون در مرحله اظهارنظر شورای نگهبان قرار دارد، فراریان از پرداخت مالیات تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

دادستان سازمان امور مالیاتی با تشریح اقدامات صورت گرفته توسط دادستانی انتظامی مالیاتی به استقرار دادیاران در ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور اشاره کرد و گفت: از مؤدیان مالیاتی و سایر شهروندان می‌خواهیم، هرگونه تخلف از سوی مأموران مالیاتی و یا امور مرتبط با وظایف سازمان امور مالیاتی کشور را به واحدهای دادستانی انتظامی مالیاتی گزارش دهند.

آرضایی به فعالان اقتصادی و مردم توصیه کرد: مراقب سودجویان به اسم مأمور مالیاتی باشند، زیرا افراد کلاهبردار به شیوه‌های مختلف از مردم اخاذی می‌کنند.

مخاطبان و عموم جامعه می‌توانند از طریق سایت این سازمان به نشانی www.intamedia.ir/dadsetani و تلفن مرکز ارتباط مردمی سازمان امور مالیاتی کشور ۱۸۲۲ و تلفن مستقیم دادستان انتظامی مالیاتی با کد تهران و شماره ۳۳۹۶۷۸۱۹ و ۳۹۹۰۳۵۴۵ تماس برقرار کنند.