- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

معافیت صادرکنندگان از پرداخت مالیات/ پرداخت و تقسیط مالیات از طریق سامانه الکترونیکی

معاون مالیات‌های مستقیم گفت: طبق قانون، صادرکنندگان از پرداخت مالیات معاف می‌باشند و از آنها مالیاتی وصول نمی‌شود.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، حسین وکیلی معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور در رابطه با مالیات صادرکنندگان اظهار داشت: طبق قانون، صادرکنندگان از پرداخت مالیات معاف می‌باشند و از آنها مالیاتی وصول نمی‌شود.
وی ادامه داد: در رابطه با ارزش افزوده هم به همین ترتیب عمل می‌کنیم و برای آنها مالیات را با نرخ صفر محاسبه و عملا مالیاتی دریافت نمی‌شود.
وکیلی گفت: آنچه که صادرکنندگان درخصوص نهاده‌های خود مبنی بر مالیات ارزش افزوده پرداخت کرده‌اند را می‌توانند با ارائه مستندات استرداد کنند.
معاون مالیات‌های مستقیم درخصوص اصلاح قانون مالیات ارزش افزوده عنوان کرد: لایحه قانون دائمی ارزش افزوده در وزارت اقتصاد و دارایی تکمیل شده است و در حال بررسی توسط نمایندگان مجلس می باشد. بعد از نهایی شدن بررسی‌های کمیسیون اقتصادی این لایحه به تصویب مجلس شورای اسلامی می‌رسد.
وی افزود: ارائه این لایحه در حال حاضر روند و پیشرفت خوبی را طی می‌کند.
حسین وکیلی معاون مالیت‌های مستقیم درخصوص اقدام خوب سازمان امو ر مالیاتی مبنی بر عدم دریافت چک برای تقسیط های مالیاتی اظهار داشت: همیشه اعتماد بین سازمان امور مالیاتی و مؤدیان زیرسوال بوده است؛ سازمان امور مالیاتی با الکترونیکی کردن عملیات خودامکان اعتمادسازی بین سازمان و مودیان را بیشتر کرده است.
وی ادامه داد: امسال برای اولین بار تقسیط ها بدون دریافت چک انجام می شود و این بدان معنا است که سازمان نسبت به مودیان اعتماد دارد.
وکیلی گفت: مودیان می توانند با ارائه قبوض مربوطه نسبت به مالیاتشان اقساط خود را سر موعد پرداخت کنند؛ با این اقدام مودیان دیگر ناچار نیستند در تیرماه با مراجعه به سازمان امور مالیاتی امور خود را انجام دهند.
معاون مالیات های مستقیم در پایان تصریح کرد: همچنین امسال با الکترونیکی شدن و عدم دریافت چک در مصرف حدود ۱۲ تا ۱۳ برگه چک صرفه جویی می‌شود.