نرم افزارحسابداری صدگان

قاعده حجم مبنا بورس تغییر کرد.

0 678

حسابداراپ

در حالی بورس تهران تصمیم گرفته است که به منظور افزایش نقد شوندگی از امروز(۲خرداد) دامنه مجاز نوسان روزانه قیمت سهام را از ۴ به ۵ درصد افزایش دهد که شرکت‌های بورسی در معاملات امروز اولین تجربه افزایش یا کاهش ۵ درصدی را تجربه کردند.


به گزارش ایسنا، بورس تهران تصمیم گرفته است تا به منظور افزایش نقد شوندگی بازار و مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، از امروز دامنه مجاز نوسان روزانه قیمت سهام، اوراق بدهی و اوراق مشتقه پذیرفته شده در بورس را از مثبت و منفی ۴ درصد به مثبت و منفی ۵ درصد و برای حق تقدم سهام دو برابر دامنه مجاز نوسان روزانه قیمت سهام معادل مثبت و منفی ۱۰ درصد تغییر دهد.

قرار است علاوه بر تغییر دامنه نوسان به ۵ درصد، اطلاعات شرکتها نیز به صورت مستقیم روی کدال نمایش داده شود تا شاید از این طریق بورس تهران با شفافیت و نقدشوندگی بیشتری حرکت کند.

پندار سیستم

به این ترتیب در شرایطی طبق وعده مسئولان بازار سرمایه،محدوده دامنه نوسان شرکت های بورسی امروز ۵ درصد شده است که بررسی‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های کوچکی اولین تجربه رشد و کاهش ۵ درصدی خود را تجربه کردند و شرکت‌های بزرگ و مطرح بورس از این تجربه بازماندند.

بر این اساس شرکت‌هایی همچون تامین ماسه ریخته‌گری، نورد آلومینویم،پارس الکتریک،عمران و توسعه فارس، تکسرام، بهسرام، پیاذر،تهران شیمی، کارتن ایران، روز دارو، صنایع جوشکاب یزد، مهرام، دارو پخش، ایران ترانسفو، ساختمان تهران، درخشان تهران و سیمان هرمزگان با رشد ۵ درصدی مواجه شدند.

همچنین شرکت‌هایی چون نیرو کلر، موتوژن، سازه پویش،صنایع کاشی و سرامیک سینا، سپنتا، نفت پارس،شیشه رازی، کاشی و سرامیک حافظ و قند شیرین خراسان افت ۵ درصدی را تا نیمه معاملات امروز تجربه کردند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.