نرم افزارحسابداری صدگان

طرح های سازمان امور مالیاتی برای جلوگیری از فرار مودیان

0 653

حسابداراپ

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران از طرح های متعدد سازمان امور مالیاتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی خبر داد و گفت:


مهمترین این طرح ها استقرار طرح جامع امور مالیاتی است.به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی(شادا) به نقل از واحد مرکزی خبر، حسین بنی صفار بیان داشت:‌ ایجاد بانک اطلاعاتی ماده ۱۶۹ مکرر و تشخیص پرونده های مالیاتی از این بانک اطلاعاتی را یکی از راههای جلوگیری از فرار مالیاتی اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ صنف و اتحادیه ملزم به استفاده از صندوق های فروش شده اند گفت:‌ استفاده از صندوق های فروش یک موضوع جدی است که اگر صنوف استفاده نکنند برای آنها تبعات قانونی خواهد داشت.
رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران با تاکید بر اینکه مودیان مالیاتی باید تابع قانون باشند گفت:‌ حمایت از تولید از برنامه های سازمان امور مالیاتی است.
بنی صفار افزود: برای سرمایه گذاری های جدید و اجرای طرح های توسعه ای در واحدهای تولیدی بر اساس ماده ۱۳۲ معافیت های مالیاتی در نظر گرفته شده است.
رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران گفت: این واحد ها در مناطق توسعه یافته به مدت چهار سال از ۸۰ درصد درآمدهای ابرازی و در مناطق کمتر توسعه یافته به میزان ۱۰۰ درصد از پرداخت مالیات معاف هستند.
بنی صفار با اشاره به اینکه در اصلاح قانون مالیات های مستقیم نیز که در مراحل نهایی است معافیت های حمایتی برای تولید در نظر گرفته شده است گفت: همچنین در اصلاح قانون مالیات ، دامنه رقابت برای صاحبان صنایع و بخش های اقتصادی مناسب تر می شود.
رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران افزود: همچنین در صورت ابلاغ و اجرای این قانون ، وصول مالیات فراگیرتر و برخی معافیت ها نیز لغو خواهد شد.
بنی صفار در ادامه از آغاز اجرای طرح جامع مالیات در شهر و استان تهران خبر داد و گفت: در اجرای این طرح و با هدف یکپارچه سازی مدیریت و اجرای یکنواخت و سریع طرح جامع ؛ ادارات امور مالیاتی شهر و استان تهران از اوائل خرداد ادغام و یکپارچه سازی شد.
وی با تاکید بر اهمیت شهر و استان تهران در درآمدهای مالیاتی کشور گفت: بیش از ۵۰ درصد درآمد مالیاتی سال گذشته مربوط به شهر و استان تهران است و امسال هم سهم ۵۵ درصدی از پیش بینی ۷۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمدهای مالیاتی سال ۹۴ خواهد داشت.

پندار سیستم

 


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.