نرم افزارحسابداری صدگان

دریافت مالیات از واحدهای خالی راهکار کمک به اسکان مردم

0 606

حسابداراپ

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت حرکت دولت در مدار خانه‌دار کردن مردم، گفت: اخذ مالیات از خانه‌های خالی نباید به بی انگیزه‌شدن انبوه سازان نسبت به تولید مسکن منجر شود.


مهرداد بائوج لاهوتی درگفت وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر ضرورت حرکت دولت در مدار خانه دار کردن مردم، گفت: دولت باید با ارایه تسهیلات کارآمد و با شرایطی متناسب با توان مالی مردم مشکل مسکن را در کشور یک بار برای همیشه حل کند.

دریافت مالیات از واحدهای خالی یکی از راهکارهای کمک به اسکان مردم است

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دریافت مالیات از واحدهای خالی یکی از راهکارهای کسب درآمد برای دولت و همچنین کمک به اسکان مردم است،تصریح کرد: درحالی که مردم از تصمیمات دولت درخصوص دریافت مالیات از مسکن خالی اطمینان حاصل کنند،شاهد احتکار مسکن و رشد قیمتی آن نخواهیم بود.

پندار سیستم

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه کاهش عرضه مسکن در حال حاضر عامل رشد قیمت آن و ناتوانی اقشار ضعیف و متوسط جامعه در خرید بوده است، گفت: سالانه یک تا یک میلیون و ۵۰۰نیاز به مسکن در کشور داریم که با عرضه ۸۰۰ میلیونی مسکن در سال همخوانی ندارد.

معیاری مشخص جهت شناسایی واحدهای خالی از سکنه نیست

وی با تاکید بر اینکه درحال حاضر معیارهای درستی برای تشخیص واحدهای خالی مسکن در کشور وجود ندارد، افزود: یکی از علت‌های ناموفق بودن سیاست های دولت در اخذ مالیات از خانه‌های خالی نبود معیاری مشخص جهت شناسایی واحدهای خالی ازسکنه و واحدهای خالی اما در نوبت اجاره یا فروش است.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با اشاره به مشکلات انبوه‌سازان در فروش واحدهای خود، گفت:درحال حاضر بسیاری از انبوه‌سازان به علت شرایط کشور و کاهش توان مالی مردم موفق به فروش یا اجاره واحدهای تولیدی خود نشده اند به همین دلیل نمی توان با اخذ مالیات از این نوع واحدهای خالی موافقت کرد؛چراکه موافقت با این موضوع یعنی نابودی تولید.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید سیاستی مشخص در خصوص سرو سامان دادن به بازار مسکن و کاهش تقاضاهای انباشته شده مردم در این حوزه داشته باشد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.