- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

ثبت نام درسامانه الکترونیکی شرط پرداخت مالیات است.

عسکری رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: طرح دریافت اظهارنامه های مالیاتی امسال در بستر طرح جامع به صورت منسجم و دقیق اجرا شده است و تاکنون ۸۵ درصد مودیان در سامانه ثبت نام کرده اند.


به گزارش  واحد مرکزی خبر، معاون وزیر اقتصاد افزود: به ۱۵ درصد مودیان که تاکنون موفق به تکمیل ثبت نام خود در سامانه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی نشده اند، توصیه می شود در فرصتی که تا ارائه اظهارنامه ها باقیمانده است، اقدام کنند.
عسکری گفت: مودیانی که در سامانه ثبت نام کرده اند، هنگام ارائه اظهارنامه الکترونیک با واردکردن شماره ملی یا شناسه ملی اطلاعات هویتی به صورت خودکار در فرم درج می شود و مودیان فقط اطلاعات درآمد- هزینه ای و سایر اطلاعات خواسته شده را پر می کنند.
وی افزود:‌ مودیان زمانی که اظهارنامه را الکترونیک ارائه می کنند برای پرداخت مالیات دیگر نیاز به مراجعه به ادارات نیست و در سامانه امکان تقسیط نیز فراهم شده است.
عسکری افزود: با اجرای طرح اظهارنامه الکترونیکی مراجعه به ادارات مالیات در سراسر کشور به حداقل رسیده و کار  مودیان تسهیل شده است.
سازمان امور مالیاتی کشور برای ثبت نام مودیان  سامانهWWW.TAX.GOV.IR در نظر گرفته است.
اگر فرایند پیش ثبت نام و ثبت نام تا پایان خرداد ماه تکمیل نشود اطلاعات اظهارنامه در سامانه پذیرفته نخواهد شد و امکان ارایه اظهارنامه و همچنین پرداخت الکترونیک مالیات وجود نخواهد داشت.