نرم افزارحسابداری صدگان

تداوم رخوت در بورس

0 525

حسابداراپ

بورس تهران در معاملات امروز نیز همانند روزهای گذشته با بی انگیزگی و ناامیدی دست و پنجه نرم کرد و با کاهش شدید ارزش و حجم معاملات رو به رو شد.


به گزارش ایسنا، بورس تهران که از نیمه دوم فروردین ماه به فاز رکود رفته و منتظر اخبار سیاسی مثبت برای شروع جهش است، در حال حاضر گرفتار تداوم کمبود نقدینگی و بی انگیزگی شده و در انتظار مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته ای است.

حاکم شدن جو بی انگیزگی و رخوت در بورس تهران موجب شد تا در بازار امروز نیز سهامداران حقیقی برای فروش سهام خود مشارکت بیشتری داشته باشند که این عامل موجب حرکت لاک پشتی شاخص و افت شدید ارزش و حجم معاملات شد.

پندار سیستم

در بازار امروز شرکت‌های تاپیکو، پتروشیمی مبین، بانک پاسارگاد، بانک صادرات، سرمایه‌گذاری امید، بانک تجارت و توسعه معادن و فلزات تاثیر منفی در شاخص بورس گذاشتند و در مقابل هلدینگ خلیج فارس، کشتیرانی، ارتباطات سیار و سرمایه گذاری البرز با رشد خود مانع از افت بیشتر شاخص شدند.

در بازار روز دوشنبه شرکت‌های گروه صنعتی بارز، سایپا دیزل و تجارت الکترونیک پارسیان از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و شرکت‌هایی همچون نفت پارس، سیمان قائن و سیمان خزر بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

کمبود شدید نقدینگی در بورس تهران و دست نگه داشتن سهامداران از خرید و فروش موجب کاهش ارزش و حجم معاملات شد به طوری که در معاملات امروز در مجموع ۳۴۰ میلیون سهم به ارزش ۶۲ میلیارد تومان داد و ستد شد و ارززش بازار سرمایه تا سطح ۲۷۹ هزار میلیارد تومان افت کرد.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.