- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

بخشنامه طرح استخدام مهرآفرین باطل شد.

معاون قضایی دیوان عدالت اداری گفت: معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور در سال ۹۲ بخشنامه‌ای [1] برای ضوابط استخدام به دنبال مصوبه مهرآفرین [2] صادر کرده بود، که این بخشنامه در هیات عمومی دیوان عدالت اداری باطل شد.


حجت‌الاسلام موسی قربانی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تعارض آراء در مورد پاداش پایان خدمت ورثه شهدا در جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری اظهار داشت: چنانچه شهیدی از کارمندان رسمی دولت بوده و ۳۰سال از مدت شهادتش گذشته باشد، اگر پدر و مادر یا افرادی تحت تکفل وی بوده باشند، پاداش پایان خدمت به آنها پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد:  شهید در حکم استخدام تلقی می‌شود، اما طبق مصوبه هیات عمومی دیوان عدالت اداری شهدایی که پدر و مادر و افرادی تحت تکفل‌شان نبوده، پاداش پایان خدمت به آنها پرداخت نمی‌شود.

 معاون قضایی دیوان عدالت اداری با اشاره به ابطال بخشنامه معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور در مورد مصوبه استخدام مهرآفرین گفت: معاونت برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور در سال ۹۲ بخشنامه‌ای برای ضوابط استخدام به دنبال مصوبه مهرآفرین صادر کرده بود، که این بخشنامه در هیات عمومی دیوان عدالت اداری باطل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قربانی در پایان گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی در سال ۹۱ این مصوبه را خلاف قانون اعلام کرد و از طرفی دولت یازدهم نیز در سال ۹۲ مصوبه مذکور را لغو کرد.