نرم افزارحسابداری صدگان

شهرداری‌ها تحت نظارت دیوان محاسبات قرار می گیرند.

0 630

حسابداراپ

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه شهرداری ها تحت نظارت دیوان محاسبات قرار می گیرند، گفت:در تبصره ذیل ماده ۲ قانون محاسبات آمده تمام دستگاه هایی که اموال عمومی دولت را تحت کنترل دارند باید نظارت شوند، از همین رو از دیوان محاسبات خواسته شد که این موضوع را پیگیری کند.


غلامرضا تاجگردون در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، گفت: در تبصره ذیل ماده ۲ قانون محاسبات به دیوان محاسبات تاکید شده که حسابرسی این دیوان شامل تمام نهادهای عمومی غیردولتی که بر اموال عمومی جامعه تسلط دارند، می شود.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: تا سال ۱۳۷۵ تا حدودی این کار انجام می شد، اما از آن سال به بعد و بنا بر یک استفساریه که ارتباطی هم به اصل موضوع نداشت، برخی نظارت های دیوان محاسبات متوقف شد و این موضوع در نظام حسابرسی کشور یک غفلت محسوب می شود.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که از دیوان محاسبات در خواست کردیم آن را پیگیری کند، بررسی همین موضوع بوده و بر اساس آن، نهادهای عمومی غیردولتی شامل شهرداری‌ها که منابع بسیار زیادی در جامعه دارند مورد حسابرسی قرار می گیرند.

پندار سیستم

به گفته این نماینده مردم در مجلس نهم، برخی معتقدند که شهرداری ها تحت نظارت نهادی به نام شورای شهر هستند، اما بر اساس قانون، این شورا به عنوان امین اموال عمومی جامعه محسوب نمی شود.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: بر همین اساس دیوان محاسبات، اجرای بودجه شهرداری ها را متناسب با مصوبات اسناد بالادستی بررسی می کند.

تاجگردون گفت: برخی این ذهنیت را دارند که نظارت دیوان محاسبات صرفا به اعتبارات منابع عمومی دولت مربوط می شود، اما در تبصره ذیل آمده تمام دستگاه هایی که اموال عمومی دولت را تحت کنترل دارند باید نظارت شوند، از همین رو از دیوان محاسبات خواسته شد که این موضوع را پیگیری کند.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس افزود: امیدواریم که تمام نهادهای نظارتی در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند، البته دیوان محاسبات توان آن را ندارد که با ظرفیت فعلی تمام نظارت مورد نظر را به نحو کامل انجام دهد، لذا دیوان محسابات از شهرهای بزرگ و نهادهای عمومی غیر دولتی این مساله را شروع خواهد کرد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.