نرم افزارحسابداری صدگان

دریافت مالیات برارزش افزوده از شالیکاران خلاف قانون است.

0 688

حسابداراپ

نماینده مردم لنگرود در مجلس با تاکید بر اینکه در هیچ نقطه از دنیا از تولیدکننده مالیات بر ارزش افزوده نمی گیرند و در کشور ما هم قانون در این رابطه به صورت صریح و شفاف وجود دارد، گفت: مجمع نمایندگان گیلان درصدد لغو دریافت ارزش افزوده بر مالیات از شالیکاران هستند.


مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با غیرقانونی خواندن دریافت مالیات بر ارزش افزوده از شالیکاران،گفت: مالیات بر ارزش افزوده را باید از مصرف کننده بگیرند نه اینکه تولیدکنندگان با وجود هزینه های بسیار تولید،مالیات بر ارزش افزوده بپردازند.

نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی افزود: البته درحال حاضر مصرف کنندگان مالیات بر ارزش افزوده را می پردازند اما اینکه از تولیدکننده هم مالیات بر ارزش افزوده بگیرند جای سوال و تعجب دارد.

عضوکمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: درهیچ نقطه از دنیا از تولید کننده مالیات برارزش افزوده نمی گیرند و درکشور ما هم قانون در این رابطه به صورت صریح و شفاف وجود دارد و بر اساس این قانون دریافت مالیات بر ارزش افزوده خلاف و غیرقانونی است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان تصریح کرد:نمایندگان استان گیلان درحال پیگیری این موضوع از مسئولان ذی ربط بوده چراکه اعتقاد دارند نباید از شالیکاران و تولیدکنندگان مالیات برارزش افزوده دریافت شود که  تا کنون به نتیجه قطعی نرسیده اند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،جمیل علیزاده شایق دبیر انجمن برنج کشور گفت: دریافت مالیات بر ارزش افزوده از شالیکاران بر خلاف قانون بوده و وزارت امور اقتصاد و دارایی درصدد حذف این مالیات از کلیه مراحل تبدیل برنج است.

پندار سیستم

به گفته وی، برخی از شالیکاران در هنگام تحویل محصول خود به کارخانه داران مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می کنند، درحالی که کشاورزان از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

دبیر انجمن برنج  ادامه داد: وزارت دارایی در سال جاری، به دنبال ایجاد ممنوعیت دریافت مالیات بر ارزش افزوده ای است که توسط برخی از کارخانه‎های تبدیل برنج از کشاورزان دریافت می‌شود .

 علیزاده شایق اظهار داشت:  درصورتی که قرار بر دریافت مالیات بر ارزش افزوده باشد این مالیات شامل حال کارخانه دارانی است که فعالیت صنعتی انجام می دهند نه کشاورزانی که محصول خود را در شرایط سختی تولید می کنند.

وی تصریح کرد: وزارت امور اقتصاد و دارایی در سال جاری برای رفع این مشکل از اساس، موضوع  حذف مالیات بر ارزش افزوده ۸ درصدی از کلیه مراحل تبدیل برنج را نیز دنبال می‌کند.

علیزاده شایق در پایان اظهار داشت: دریافت مالیات بر ارزش افزوده بیشتر در استان گیلان مرسوم است و در استان مازندران کارخانه داران در این زمینه همکاری‌های لازم را با کشاورزان انجام می دهد.

گفتنی است که بر اساس قانون، دریافت مالیات بر ارزش افزوده از کشاورزان خلاف قانون است که در برخی از مناطق کشور، شالی کوبی‌ها از کشاورزان مالیات بر ارزش افزوده دریافت می کنند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.