نرم افزارحسابداری صدگان

حداقل و حداکثر دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۹۴ چقدر است؟

2 1,873

حسابداراپ

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی از افزایش حقوق بازنشستگان تحت پوشش این سازمان خبر داد و گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان برای افزایش حقوق بازنشستگان در نظر گرفته شده است.

مهر نوشت: محمدحسن زدا در مورد افزایش حقوق بازنشستگان اظهار داشت: حقوق بازنشستگان از امروز در سراسر کشور افزایش یافت و کلیه مستمری‌بگیران تامین اجتماعی ۱۵ درصد حقوقشان اضافه می شود و بعد از افزایش ۱۵ درصدی کمتر از ۷۱۲ هزار تومان دریافت کنند، ما حقوق آنها را به ۷۱۲ هزار تومان می رسانیم و افزایش دیگری برای آن در نظر می گیریم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر حداقل حقوق ۷۱۲ هزار تومان و حداکثر ۵ میلیون تومان در این سازمان است، در حالی که سال گذشته حداقل حقوق ۶۰۸ هزار تومان بود.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه افرادی که روزهای قبل حقوق خود را دریافت کرده اند نیز امروز افزایش حقوق به حسابشان واریز شده است، تصریح کرد: ما قصد داشتیم در فروردین ماه افزایش حقوق را اعمال کنیم، اما با توجه به اینکه دولت در اول اردیبهشت ماه مصوبه افزایش حقوق را به ما اعلام کرد، به همین دلیل حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی از روز یکشنبه در سراسر کشور افزایش یافت.

زدا در خصوص اعتبار مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان بیان کرد: برای افزایش حقوق ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است.

وی در مورد مزایای دیگر حقوق بازنشستگان نیز گفت: در مورد افزایش حق مسکن و… باید ابتدا منتظر باشیم ببینیم دولت میزان افزایش را چند درصد در نظر گرفته و سپس به همان نسبت مزایای حقوق بازنشستگان را افزایش دهیم.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در مورد تعداد بازنشستگان حداقل‌بگیر توضیح داد: بر اساس آمارهای سال گذشته ۶۰ درصد بازنشستگان حداقل‌بگیر بودند، اما امسال هنوز تعداد آنها مشخص نشده که پس از بررسی اطلاعات بازنشستگان اعلام خواهیم کرد.

پندار سیستم



افزایش مستمری بازنشستگی و از کارافتادگی

 

با تصویب هیئت وزیران، کلیه مستمری های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان که تا پایان سال ۱۳۹۳ برقرار شده اند، به میزان پانزده درصد (۱۵%) مستمری آنان در پایان اسفندماه ۱۳۹۳ افزایش می یابد.

به گزارش ایسنا، متن مصوبه هیئت وزیران به شرح زیر است:

از تاریخ ۱/۱/۱۳۹۴ کلیه مستمری های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان که تا پایان سال ۱۳۹۳ برقرار شده اند، به میزان پانزده درصد (۱۵%) مستمری آنان در پایان اسفندماه ۱۳۹۳ افزایش می یابد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، این مصوبه را در تاریخ ۵/۲/۱۳۹۴ برای اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ابلاغ کرد.



محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. ارش می گوید

    باسلام .لطفا توضیح دهید,که کارگران شرکتهای خودرو سازی که کار انها بسیار سخت وزیان اور هست ونیز درشیفت شب نیز کار میکنند وساعت خواب به هیچ عنوان ندارند,میتوانند با پانزده سال سابقه تقاضای بازنشستگی کنند,ضمنا دچار بیماری معده وگوارش وارتوروز شانه وانحنای زانووساق پا نیز هستم

  2. مهدی می گوید

    سلام سختی کار با ۱۵ سال سابقه کار که…. نمیشه مشاغل سخت و زیاد اور رو باید شعبه نظر بده . که تا اونجا من میدونم مشاغل سخت مثل کارگران معدن کارگران ذوب آهن . و غسال های هستند که اونم باید حداقل سوابقی بین ۲۰ تا ۲۵ سال رو داشته باشن.
    در مورد گوارش هم میشه از کارافتادگی گرفت و اونم بستگی به رای کمسیون پزشکی داره .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.