نرم افزارحسابداری صدگان

بیمه سربازی را چگونه می توان خرید؟

0 773

حسابداراپ

مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی ضمن اعلام جزییات خرید حق بیمه خدمت سربازی، گفت: ۷ درصد حق بیمه را شخص و ۲۳ درصد نیز توسط دولت پرداخت می شود.

پندار سیستم


سیروس نصیری افزود: برای اینکه مدت سربازی در طول سنوات بیمه ای فرد لحاظ شود امکان خرید حق بیمه این دوران برای بیمه شده فراهم شده که بیمه شدگان می توانند با مراجعه به شعب سازمان تامین جتماعی از این امکان بهره مند شوند.

وی به پرداخت قسطی حق بیمه اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته بیمه شدگان نمی توانستند قسطی حق بیمه سربازی خود پرداخت کنند و با توجه به اینکه برخی از آنان شرایط مالی مناسبی برای پرداخت نقدی نداشتند به همین دلیل نمی توانستند اقدام به این امر کنند بنابراین سازمان پرداخت قسطی حق بیمه دوران سربازی را برای متقاضیان فراهم کرد.

مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی تاکید کرد: پس از مراجعه بیمه شده به شعب تامین اجتماعی و ارائه درخواست، بدهی حق بیمه دوران سربازی برای فرد محاسبه و در صورتی که تقاضای تقسیط آن را داشته باشد حداکثر طی ۱۲ ماه قسط بندی می شود و البته ظرف ماه های کمتری نیز بیمه شده می تواند بدهی خود را تسویه کند.

وی در مورد نحوه محاسبه حق بیمه نیز گفت: از زمان درخواست متقاضی برای خرید بیمه سربازی دو سال آخر کاری و میانگین حقوق یک ماه وی محاسبه و براساس آن حق بیمه تعیین می شود و در مجموع میانگین دو سال آخر بیمه زی زمان تقاضای بیمه شده ضربدر ۷ درصد حق بیمه ضربدر مدت زمان طول خدمت دوران سربازی شده و از این طریق مبلغ نهایی حق بیمه محاسبه و مشخص خواهد شد.

به گفته نصیری، چنانچه طی دو سال آخر میانگین حقوق وی حداقل ۷۱۲ هزار تومان باشد در ۷ درصد ضرب شده و ۵۰ هزار تومان حق بیمه وی می شود که در ۲۴ ماه خدمت سربازی ضرب شده و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مبلغ حق بیمه متقاضی برای بیمه سربازی است که می تواند قسط بندی شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر این طرح در شعب تامین اجتماعی اجرایی می شود و روزانه تعداد زیادی مراجعه کننده برای خرید بیمه سربازی هستند.

نصیری گفت: یکی از شروط خرید بیمه سربازی بیمه بودن فرد در زمان اراپه درخواست و همچنین داشتن دو سال سابقه بیمه است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.