نرم افزارحسابداری صدگان

اخذ مالیات از خانه های بیش از ۷۵ متر با درنظر گرفتن تمکن مالی افراد

0 703

حسابداراپ

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه اخذ مالیات از خانه های بیش از ۷۵ متر منوط به شناسایی آنان است، گفت: در صورتی که این طرح به افزایش هزینه های اجاره بها و همچنین آوار شدن آن بر سر مستاجران منجر شود مورد موافقت نمایندگان نخواهد بود.


محمد فیروزی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری اظهارات اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اخذ مالیات از خانه های بیش از ۷۵ متر،گفت: اخذ مالیات از مسکن با درنظر گرفتن میزان تمکن مالی افراد،می تواند مثمرثمر واقع شود.

نماینده مردم طنز، قمصر و بادرود درمجلس شورای اسلامی،با تاکید بر ضرورت درنظر گرفتن سازوکاری مشخص برای شناسایی خانه های خالی از سکنه و همچنین مسکن های بیش از ۷۵ متر برای اخذ مالیات از آن ها، افزود: درصورتی که درنظرگرفتن اصول صحیح شناسایی چنین مسکن های به متضرر شدن برخی افراد منجر شود،می توان به اشتباه بودن مسیر منتخب اذعان کرد.

معاملات مسکن باید به رقم ارزش واقعی نزدیک شود

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید براینکه اخذ مالیات از مسکن بیش از ۷۵ متر نباید به آوار شدن هزینه ها بر سر اجاره نشین ها منجر شود،گفت: اگر این طرح به افزایش هزینه های اجاره بها و همچنین افتادن آن بر دوش مستاجران منجر شود مورد موافقت نمایندگان نخواهد بود.

فیروزی ادامه داد: باید معاملات مسکن به رقم ارزش واقعی نزدیک شود تا نرخ مالیات حاصل از این نوع معاملات به اثرگذاری در درآمدهای دولت مبدل شود.

پندار سیستم

فیروزی با بیان اینکه موافقت نمایندگان با اخذ مالیات از خانه های بیش از ۷۵ متر نیازمند درنظرگرفتن سازوکاری مشخص برای این کار است،گفت: با درنظر گرفتن امکان شناسایی دقیق این مسکن ها همراه با میزان تمکن مالی افراد،می توان نسبت به آینده این طرح امید داشت.

اخذ مالیات از خانه های خالی به تهیه اجاره نامه های صوری منجر نشود

وی با یادآوری طرحی مبنی بر اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه، افزود: اجرای صحیح این طرح متضمن توجه و شناسایی چنین خانه های است؛درغیر این صورت باید منتظر ایجاد مفسده جدیدی مانند تهیه اجاره‌نامه‌های صوری یا پرکردن خانه‌های خالی خود با استفاده از اسباب و وسایل بلااستفاده خانه باشیم.

فیروزی با تاکید براینکه اخذ مالیات از معاملات مسکن بسیار توجیه پذیر است،تصریح کرد: اخذ مالیات به این شیوه،درآمد دولت واقعی تر و بیشتر خواهد کرد.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بررسی طرح اخذ مالیات از خانه های خالی از سکنه و همچنین خانه های بیش از ۷۵ متر به طورحتم در کمیسیون عمران مجلس بررسی می شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.