نرم افزارحسابداری صدگان

یکپارچه‌سازی اطلاعات اقتصادی با هدف دریافت مالیات

0 501

حسابداراپ

وزیر اقتصاد با اشاره به موفقیت در اقتصاد کلان و برقراری ثبات و آرامش در بازارهای کشور در سال گذشته، گفت:‌ اولویت امسال دستیابی به رشد اقتصادی بالاست که مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی اقتصاد کشور باشد.


به گزارش خبرگزاری مهر، علی طیب نیا اظهارداشت: ‌براساس سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی برنامه‌ای تهیه شد که هدف افزایش تولید،‌ رشد اقتصاد و کاهش وابستگی کشور به فشارها و تکانه هاست.

وزیر اقتصاد گفت: در این جهت ۸ طرح بزرگ در وزارت اقتصاد و دارایی و مشخص بودن شاخص‌های کمی و زمان بندی تعریف شده است و سعی داریم این طرح‌ها را امسال به درجه ای از موفقیت برسانیم.

طیب نیا افزود: نخستین طرح ، بهبود فضای کسب و کار است، زیرا اگر بخواهیم اقتصاد دولتی را به اقتصاد با محوریت بخش خصوصی تبدیل کنیم باید فضای کسب و کار را برای سرمایه گذاری و فعالیت بخش خصوصی باز کنیم و این طرح در معاونت اقتصادی وزارتخانه در حال پیگیری است.

وی، پیاده سازی و اجرای طرح جامع مالیاتی را از دیگر برنامه های مهم وزارت اقتصاد در سالجاری بیان کرد و اظهارداشت: براساس این طرح، در شیوه‌های تشخیص و وصول مالیات تغییرات اساسی خواهیم داشت.

پندار سیستم

وزیر اقتصاد افزود: در این طرح براساس اطلاعات صحیح درآمد و هزینه مودیان مالیاتی، درآمد مالیاتی را وصول خواهیم کرد.

طیب نیا، مدیریت دارایی های دولت و مدیریت بدهی های دولت را هم از طرح‌های در دستور کار وزارت اقتصاد بیان کرد و گفت: همچنین تکمیل طرح خزانه داری الکترونیک و اتصال برخط خزانه داری کل با سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بانک مرکزی و نظام بانکی کشور از دیگر طرح‌های اولویت دار امسال هستند.

وزیر اقتصاد از ایجاد بستر یکپارچه مبادلات اطلاعات اقتصادی در سالجاری خبرداد و تصریح کرد:‌ هم اکنون اطلاعات اقتصادی در سامانه های مختلفی در کشور ثبت می شود که این سامانه ها از یکدیگر جدا هستند.

وی افزود: در این طرح همه سامانه های اطلاعات اقتصادی یکپارچه سازی خواهند شد تا زمینه مناسب برای مبادله این اطلاعات فراهم شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.