نرم افزارحسابداری صدگان

جریمه به کارگیری اتباع خارجی چقدر است؟

0 594

حسابداراپ

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل، جریمه بکارگیری کارگران اتباع خارجی غیرمجاز را برای هرروز کاری ۱۱۸ هزار و ۷۰۰ تومان در سال ۹۴ اعلام کرد.



محمدتقی حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما با تاکید براینکه کارفرمایان نمی توانند براساس قانون کار از اتباع خارجی غیرمجاز استفاده کنند، گفت: بر اساس قانون کارفرمایانی که استنکاف کنند علاوه بر اینکه مشمول جریمه نقدی می شوند به دستگاه قضایی نیز معرفی خواهند شد.

وی به هماهنگی هایی که با قوه قضائیه در این خصوص انجام شده است اشاره کرد و افزود: به زودی شعب ویژه ای برای رسیدگی به تخلف کارفرمایانی که به صورت گسترده از کارگران خارجی غیرمجاز استفاده می کنند ایجاد می شود.

حسینی همچنین با اشاره به بخشنامه دولت در خصوص ممنوعیت استفاده از کارگران خارجی غیر مجاز گفت: براساس این بخشنامه هیچ یکی از نهادهای خصوصی و عمومی نمی توانند از این گروه از کارگران استفاده کنند.

قائم مقام وزیر تعاون همچنین استفاده از کارگران اتباع خارجی افغانی را براساس دستورالعمل کمیسون ساماندهی اتباع خارجی در ۱۶ استان غربی و مرکزی ممنوع دانست.

وی تاکید کرد : هدف از اجرای این برنامه مدیریت بهتر اتباع خارجی در این استانها است.

صدور مجوز فعالیت سه ساله تضمین شده برای سرمایه گذاران خارجی

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل از صدور مجوز فعالیت سه ساله تضمین شده برای سرمایه گذاران خارجی خبر داد.

پندار سیستم

محمد تقی حسینی به اهمیت جذب سرمایه گذاران خارجی برای رونق بخشیدن اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: درصورتی که این گروه از سرمایه گذاران بیش از ۳۰۰ هزار دلار وارد کشور کنند دولت برای آنان مجوز فعالیت سه ساله تضمین شده صادر می کند.

وی افزود: این درحالی است قانون کار مجوز فعالیت یک ساله را پیش بینی کرده است.

حسینی داشتن معرفی نامه از سازمان سرمایه گذری های خارجی را برای سرمایه گذاران خارجی الزامی دانست.

وی فرایند صدور هر نوع مجوز برای فعالیت سرمایه گذاران خارجی در استان ها را کوتاه اعلام کرد و افزود: در گذشته این فرایند تا دو هفته طول می کشید که هم اکنون به یک هفته و یا کمتر رسیده است.

پوشش بیمه حوادث برای کارگران خارجی دارای مجوز فعالیت

قائم مقام وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل، پوشش بیمه حوادث برای کارگران خارجی دارای مجوز فعالیت را یکی از برنامه های پیش بینی شده امسال دانست.

محمد تقی حسینی افزود: هم اکنون درحال رایزنی با وزارتخانه هایی هستیم که این گروه از اتباع خارجی بتوانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

وی همچنین به اجرای دهمین مرحله طرح آمایش اتباع خارجی که از ۱۵ فروردین آغاز شده است، اشاره کرد و گفت: تمام کارگران خارجی فاقد مجوز قانونی تا پایان فروردین امسال مهلت دارند برای دریافت مجوزهای لازم به دفاتر کفالت ، اقامت و اشتغال وزارت کشور مراجعه کنند.

حسینی تعداد اتباع خارجی که در سال ۹۳ موفق به ثبت نام در طرح آمایش و دریافت مجوزهای لازم برای اشتغال شدند ۳۰۰ هزار نفر برشمرد و از کسانی که هنوز مجوز فعالیت دریافت نکرده اند خواست هرچه سریعتر برای ثبت نام به دفاتر کفالت مراجعه کنند.


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.