- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

بورس متحول شد

 اوضاع بورس تهران بعد از ماه‌ها رکود متحول شد و تمامی متغیرهای مهم بازار در اولین روز معاملاتی هفته با افزایش مواجه شدند.

 

به گزارش خبرنگار ایسنا، در ابتدای معاملات امروز بورس تهران، روند حرکتی بورس به یکباره تغییر کرد و بورس تهران در اولین روز معاملاتی هفته با افزایش قابل توجه قیمت‌ها، رشد تقاضا و نیز افزایش شاخص مواجه شد.

به این ترتیب بورس تهران که مدتها بود روند نزولی در پیش گرفته و با افت شدید قیمت ها سهامداران خود را متضرر و نا امید کرده بود،در آخرین هفته اسفند ماه روند خود را تغییر داد و با افزایش ۵۴۷ واحدی شاخص و رسیدن آن به کانال ۶۴ هزار و ۶۱۸ واحدی مواجه شد.

بر این اساس در معاملات اولین روز هفته جو مثبتی در تالار شیشه ای حاکم شد که موجب افزایش قیمت اکثر سهام شرکتها و نیز رشد تقاضا شد به طوری که شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، تاپیکو، بانکهای ملت، صادرات، تجارت، کشتیرانی، بانک پاسارگاد، ایران خودرو، مخابرات، سایپا و همراه اول بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس گذاشتند.

امروز همچنین سهام بانک صادرات به دلیل افزایش پیش بینی سود هر سهم برای سال آینده به مقبول ترین سهم بازار تبدیل و از صف خرید ۸۸ میلیونی برخوردار شد. علاوه بر این ایران خودرو، بانک انصار، صنایع آذرآب، سایپا و زامیاد بیشترین تقاضای خرید بازار را به خود اختصاص دادند.

تا نیمه معاملات امروز حجم و ارزش معاملات نیز افزایش قابل توجهی پیدا کرد به طوری که ۵۸۸ میلیون سهم به ارزش ۱۰۷ میلیارد تومان تا نیمه معاملات داد و ستد شد.