نرم افزارحسابداری صدگان

پربازده ترین و کم بازده ترین صنایع و شرکت های بورسی

1 964

حسابداراپ

فعالان بازار سرمایه از ابتدای سال جاری تاکنون شرایط نامناسبی را پشت سر گذاشتند و در پی تداوم روند نزولی در بورس تحقق ضرر و زیان های قابل توجه تنها دستاورد بورس برای سهامدارانش بوده است.



به گونه ای که بررسی روند معاملات بورس طی ۱۰ ماهه امسال و مقایسه آن با دوره مشابه سال گذشته حاکی از آن است که همراه با افت شاخص کل، سهام اکثر شرکت های بورسی نیز با کاهش ارزش مواجه شده اند و زیان به سهامداران خود اعطا کرده اند.

براساس گزارش بورس نیوز، شاخص کل در حالی طی ۱۰ ماهه سال جاری با افت ۱۳ درصدی همراه شده که نماگر بازار سرمایه طی دروه مشابه سال گذشته با بازدهی مثبت ۱۱۷ درصدی مواجه گردیده بود.



براساس اطلاعات موجود، صنایعی همچون محصولات فلزی، تجارت عمده و خرده فروشی وسائط نقلیه موتور با تک سهم فعال آن یعنی “بدکو”، هتل و رستوران با بازدهی مثبت تک نماد آن، “سمگا”، وسایل ارتباطی و نیز ماشین آلات و تجهیزات از جمله صنایعی بودند که بازدهی مثبت بیش از ۵۰ درصدی به دست آوردند.



این در حالی است که گروه های محصولات چوبی، ابزار پزشکی و ذغالسنگ از جمله صنایعی هستند که در پی تداوم افت قیمتی سهام شرکت های زیرمجموعه خود زیان را برای سهامدارانشان به ارمغان آوردند.



پندار سیستم

همانطور که از جداول فوق مشخص است، صنایع نام برده در گروه پربازده ترین و کم بازده ترین صنایع طی دوره مشابه سال گذشته بازدهی های قابل قبولی را محقق کرده بودند.

براساس این گزارش، شرکت های تهران دارو، پمپ پارس، بسته بندی مشهد، مخابراتی ایران، مهندسی فیروزا، نساجی بروجرد، شیشه دارویی رازی، فنرسازی خاور، سیمان فارس و اشتاد ایران در جرگه مجموعه هایی قرار می گیرند که طی دوره مشابه بازدهی مثبت به دست آورده اند، البته در این میان نمادهای “تپمپس”، “فبستم”، “لکما”، “تفیرو” و “تشتاد” در بازار پایه عادی و توافقی معامله می شوند.



در مقابل اما، شرکت قند مرودشت، لبنیات کالبر و ذوب آهن اصفهان در ردیف های نخست جدول کم بازده ترین سهام قرار می گیرند.



در پایان این گزارش می افزاید، حجم و ارزش معاملات نیز طی معاملات ۱۰ ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش یافته است.




محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. حافظ عزیزی می گوید

    با سلام و تشکر از زحمات نویسنده
    عالی بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.