نرم افزارحسابداری صدگان

پایه مالیاتی به جای نرخ مالیاتی افزایش یابد/تنها ۴۰ درصد جامعه مالیات می پردازند

0 625

حسابداراپ

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه تنها ۴۰ درصد جامعه مالیات می پردازند، گفت: سازمان امور مالیاتی باید با بستن راه های فرار ، درآمدها را افزایش دهد و تغییر نرخ، تنها باعث افزایش فشار به خوش حسابان مالیاتی می شود.


احمد امیرآبادی فراهانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با نقش درآمدهای مالیاتی در کاهش اتکای به نفت، گفت: شکی نیست که برای کاهش وابستگی به نفت، باید درآمدهای مالیاتی را افزایش داد، اما این افزایش درآمدها به معنی تغییر در نرخ نیست، بلکه باید پایه مالیاتی را گسترش داد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان امور مالیاتی باید با بستن راه های فرار مالیاتی، درآمدها را افزایش دهد و تغییر نرخ، تنها باعث افزایش فشار به خوش حسابان مالیاتی می شود.

پندار سیستم

وی ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی، اکنون ۴۰ درصد فرار مالیاتی در کشور رخ می دهد، ۲۰ درصد نیز معافیت وجود دارد، پس کل درآمدهای مالیاتی از ۴۰ درصد جامعه اخذ می شود که این موضوع به هیچ عنوان عادلانه نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین در ادامه بر شفاف سازی فضای اقتصادی تاکید کرد و گفت: اصلاح قانون مالیات های مستقیم، تا حدی راه های فرار مالیاتی را می بندد، اما موضوع حائز اهمیت اینکه باید با افزایش گستره مالیاتی، درآمدهای کشور را افزایش داد.

نماینده مردم قم در مجلس در خصوص نرخ مالیات در سال آینده نیز بیان کرد: بر اساس قانون، یک درصد سهم بهداشت به نرخ های مالیاتی افزوده شده، اما این رقم کفاف کل هزینه های درمان را نمی دهد و این بخش مانند یک حفره بزرگ است و بسیاری از نمایندگان نیز برای آن نگرانند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.