نرم افزارحسابداری صدگان

نرخ مالیات بر ارزش افزوده درسال ۹۴ تغییر نمی کند!

0 757

حسابداراپ

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور با بیان اینکه سال آینده نیز نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۸ درصد باقی ماند، گفت: در سال آینده مالیات بر ارزش افزوده افزایش نخواهد یافت، چون کشور کشش اقتصادی افزایش نرخ های مالیاتی بیش از این را ندارد.



به گزارش ایرنا؛«ابوذر ندیمی» درباره دیدار سه شنبه شب اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور با «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری گفت: این دیدار در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد و موضوعاتی مانند بودجه و یارانه سال آینده مورد بحث قرار گرفت.

وی ادامه داد: جهانگیری هم درباره مباحث مختلف بخصوص مواردی که در اقتصاد ایران و جهان می گذرد نظرات خود را از جهت هم اندیشی مطرح کرد، بخصوص درباره نوع رویکردی که در اقتصاد کشور در سال ۹۴ مورد انتظار است، بحث شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مباحث مطرح شده بیشتر جنبه اطلاع رسانی و مشاوره ای داشت، خاطر نشان کرد: دولت و مجلس هرچقدر نظرات خود را به هم نزدیک و جلسات مختلفی را با حضور نوبخت و جهانگیری برگزار کنند، به نفع مردم و اقصاد کشور است و در بررسی لایحه بودجه سال ۹۴ بیشترین همکاری بین دولت و مجلس وجود داشت.

وی با بیان اینکه حتی درباره یارانه تا زمانی که دولت نظر موافق خود را اعلام نکرد در کمیسیون تلفیق رای گیری درباره این بند انجام نشد، اظهار داشت: به نظر می رسد کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۴، دوران جدیدی از رابطه بین این کمیسیون با دولت را تجربه کرد و این دوره جزو ادواری است که اختلافات حداقل و اشتراکات حداکثری بود.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس با تاکید براینکه تمامی نشست های دولت و کمیسیون تلفیق مجلس مثبت و اختلافات حداقل بود، تصریح کرد: درباره مسایل اصلی تعامل بسیار خوب بود و این یعنی نمایندگان مجلس و دولت درحال رسیدن به بلوغ ارتباط فیمابین هستند و به دنبال ترجیح منافع کشور به دیدگاه های شخصی است.

پندار سیستم

وی ادامه داد: بررسی تبصره ها، منابع و مصارف لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور شب گذشته (پنج شنبه شب) به اتمام رسید و کارگروه ها نیز تا فردا (شنبه) از نظر تنظیم و نگارش متن را آماده و سپس در بین نمایندگان توزیع خواهد شد.

عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی اظهار داشت: پس از تعطیلات هفته آینده مجلس و در اولین جلسه، کلیات لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور را درصحن علنی مطرح خواهیم کرد و پس از آن وارد بررسی جزییات خواهیم شد.

وی درباره تفاوت های لایحه بودجه سال آینده با دیگر لوایح بودجه سال های قبل گفت: برای اولین بار جداول را هم در بخش منابع و مصارف در صحن مجلس مطرح خواهیم کرد و همچنین در اعداد اصلی مانند بودجه کل، شرکت ها و زیر مجموعه ها تغییری ایجاد نکرده ایم.

ندیمی افزود: دربحث احکام ها مانند برداشت ها از جمله برداشت ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی یا جهت دهی بخش از منابع به سمت نفت یا بنیه دفاعی تغییراتی ایجاد شده که این تغییرات با هماهنگی و هم اندیشی دولت انجام بوده است، بنابراین سعی شد که کلیات کلان بودجه را به نظر دولت نزدیک کنیم.

وی با بیان اینکه در جزییاتی هم که اختلاف نظر وجود داشت، در بحث منابع و مصارف نبود بلکه بیشتر در زمینه سیاست ها بود، اظهار داشت: اختلافاتی درباره برداشت و تسریع بر برداشت از صندوق و یا مباحثی درباره اوراق و سکوک اسلامی وجود داشت که به نظرم تفاوت های ماهوی نیست.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.