نرم افزارحسابداری صدگان

تعیین واقع‌بینانه دستمزد سال ۹۴ کارگران

1 498

حسابداراپ

رئیس کانون عالی شورا‌های اسلامی کار کشور گفت: امیدواریم دستمزد سال ۹۴ کارگران واقع‌بینانه تعیین شود.


اولیاء علی‌بیگی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بر اساس ماده ۴۱ قانون کار حداقل دستمزد کارگران بر اساس دو شاخص تعیین می‌شود، افزود: یکی از این شاخص‌ها نرخ تورمی است که در اسفندماه از سوی مرکز آمار ایران اعلام می‌شود و شاخص دیگر سبد معیشت خانوار کارگری است.

وی عنوان کرد: تعیین هزینه‌های سبد معیشت خانوار کارگری برعهده کمیته‌های دستمزد در استان‌هاست که با ورود به سطح بازار، اقلام پرمصرف خانوار کارگری و قیمت آن را استخراج می‌کنند.

به گفته او کار این کمیته‌ها در استان‌ها تا ۱۰ بهمن پایان می‌یابد و پس از آن نتایج به دبیرخانه کمیته دستمزد کانون عالی شورای کشور ارائه خواهد شد.

رئیس کانون عالی شورا‌های اسلامی کار کشور با بیان اینکه نتایج همه استان‌ها در نهایت جمع‌بندی خواهد شد، تصریح کرد: نتیجه نهایی در اختیار نمایندگان کارگری شورای عالی کار قرار خواهد گرفت تا بر اساس آن برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۴ رایزنی کنند.

علی‌بیگی معتقد است: حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۴ باید واقع‌بینانه تعیین شود، زیرا تامین معیشت خانوارهای کارگری در نهایت موجب افزایش بهره‌وری و رونق اقتصادی کشور خواهد بود.

پندار سیستم

وی ادامه داد: وقتی که یک کارگر بتواند هزینه‌های خوراک، پوشاک، مسکن، درمان، آموزش و پرورش و … خود را تامین کند، با فراغ بال به کار می‌پردازد.

رئیس کانون عالی شورا‌های اسلامی کار کشور اشاره‌ای هم به پرداخت بن‌های نقدی خرید کالا به عنوان کمک هزینه سبد خانوار جامعه کارگری داشت و یادآوری کرد: ما تجربه سبد کالا و بن نقدی را داشته‌ایم و به نظر می‌رسد بن نقدی بهتر جواب می‌دهد.

علی‌بیگی خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضا کالاهای بی‌کیفیتی در سبد کالا به کارگران عرضه می‌شد که برای آنها قابل استفاده نبود.

به گفته وی پرداخت نقدی حق انتخاب بیشتری را نیز به کارگران می‌دهد تا اقلام اساسی خود را تهیه کنند.

او در پایان از وجود ۱۲ میلیون کارگر بیمه شده تامین اجتماعی در کشور خبر داد.



 

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. ن . ه می گوید

    من لیسانس حسابداری هستم و شاغل در یک شرکت خصوصی
    قوانین کار فقط در شرکتهای دولتی برقراره که برای استخدام در این ارگان های باید شامل بند پ یعنی پارتی و آشنا بود که ما نداریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.