نرم افزارحسابداری صدگان

تعين مالیات بردرآمد متفرقه /اصلاح قانون برای ممانعت از بروز فرار مالیاتی

0 651

حسابداراپ

در جریان بررسی درآمدها برخی موارد از قبیل مالیات بر حقوق، حقوق ورودی واردات خودرو، عوارض خروج از مرزهای کشور،‌ مالیات بر فروش سیگار و مالیات بر ارزش افزوده در حالت مراعا مانده و بررسی  در جلسات آینده صورت خواهد گرفت.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ محمد مهدی مفتح در نشست خبری امروز (سه‌شنبه ۳۰ دیماه) در جریان بررسی درآمدهای لایحه بودجه سال ۹۴ گفت:برخی بخش‌های دیگر مانند مالیات مستغلات و ارث عینا مانند پیشنهاد دولت تصویب شده و مجلس تغییری را در آن اعمال نکرده است.

مفتح تصریح کرد: دولت همچنین برای مالیات مشاغل در سال آتی ۳ هزار و ششصد میلیارد تومان را اعلام کرده بود اما اعضای کمیسیون تلفیق این رقم را با ۲۲ درصد افزایش ۳۷۸۰ میلیارد تومان تصویب کردند این در حالی است که در پیش بینی عملکرد سال ۹۳، ۳ هزار و صد میلیارد تومان از محل مالیات بر مشاغل تعیین شده است.

وی ردیف تغییر کرده دیگر را در خصوص مالیات متفرقه بر درآمد عنوان کرد و گفت: دولت در لایحه سال ۹۳ و ۹۴ مالیات متفرقه بر درآمد را ۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرده در حالی که اعضای کمیسیون تلفیق رقم آن را به ده هزار میلیارد تومان افزایش دادند.

این نماینده مردم در مجلس نهم در خصوص تبصره‌های تصویب شده در جلسه امروز نیز گفت: در بند ف ماده ۲ آمده که ۵۰۰ هزار تومان قیر رایگان به نسبت ۸۰ و ۲۰ درصد در اختیار وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن قرار گیرد تا به منظور بهبود وضعیت راه‌های روستایی و بهسازی روستاها مورد استفاده قرار گیرد.

پندار سیستم

سخنگوی کمیسیون تلفیق ادامه داد: همچنین در بند دیگر به وزارت نفت اجازه داده شده تا فرآورده‌های نفتی کشف شده را در شبکه توزیع به فروش برساند که ۹۰ درصد این منابع به حساب خزانه و مابقی بابت دستمزد به وزارت نفت اختصاص خواهد یافت.

وی گفت: در بحث فروش سهام دولت نیز روش فروش سهام و حق اولویت به لایحه دولت اضافه شد که واگذاری‌ها از طریق بورس، فرابورس و مزایده انجام شود.

مفتح در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: همچنین به وزارت نیرو اجازه داده شد اراضی مسیل‌های متروکه که در مناطق شهری وجود داشته و احتمال وقوع سیل در آنجا وجود ندارد را از طریق مزایده واگذار کند.

نماینده مردم تویسرکان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دولت توان تامین درآمدهای تعیین شده مالیاتی از سوی مجلس را دارد، نیز گفت: ارقام اضافه شده چندان قابل توجه نبوده و باید توجه داشت که ما نرخ‌ها را تغییر ندادیم بلکه هدف ما افزایش پایه مالیاتی است.

وی با بیان اینکه انتظار ما افزایش درآمدهای مالیاتی است، گفت: برخی از طریق فرارهای مالیاتی حقوق خود را پرداخت نمی‌کنند، بخشی از این موضوع به علت ضعف قانون بوده که ما آن را اصلاح خواهیم کرد، اما بخش دیگر مربوط به دستگاه‌های اجرایی بوده که باید جلوی آن گرفته شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.