نرم افزارحسابداری صدگان

تعیین نحوه تسویه بدهکاران حساب ذخیره ارزی

0 549

حسابداراپ

به موجب این مصوبه،تسهیلات گیرندگان حساب ذخیره ارزی در صورتی که اقساط معوق خود را ظرف مدت ۶ ماه تسویه نمایند، مشمول بخشودگی جرایم دیرکرد شده و نرخ تبدیل ارز جهت تسویه اقساط معادل ۷۰ درصد نرخ ارز روز ، تسویه‌ و در صورتی که اقساط معوق خود را ظرف یک سال تسویه نمایند ، ضمن بهره مندی از بخشودگی جرایم، نرخ تبدیل ارز آنها معادل ۸۵ درصد نرخ روز محاسبه و اعمال خواهد شد.


پندار سیستم

شورای پول و اعتبار در یکهزار و صد و نود و یکمین جلسه مورخ ۲۳/۱۰/۱۳۹۳ نحوه تسویه بدهکاران حساب ذخیره ارزی با عاملیت بانکهای دولتی را تصویب نمود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، به موجب این مصوبه،تسهیلات گیرندگان حساب ذخیره ارزی در صورتی که اقساط معوق خود را ظرف مدت ۶ ماه تسویه نمایند، مشمول بخشودگی جرایم دیرکرد شده و نرخ تبدیل ارز جهت تسویه اقساط معادل ۷۰ درصد نرخ ارز روز ، تسویه‌ و در صورتی که اقساط معوق خود را ظرف یک سال تسویه نمایند ، ضمن بهره مندی از بخشودگی جرایم، نرخ تبدیل ارز آنها معادل ۸۵ درصد نرخ روز محاسبه و اعمال خواهد شد.
در ادامه جلسه، دبیرکل بانک مرکزی در خصوص اجرای سامانه های زیرساختی از جمله سامانه چکاوک که امکان پایش عملکرد پولی و بانکی را در کشور توسط بانک مرکزی تسهیل نموده و موجبات توسعه و تعمیق خدمت رسانی به مردم را فراهم می آورد، توضیحاتی ارائه نمود.
شورای پول و اعتبار ضمن قدردانی و حمایت از اقدامات اساسی انجام شده از سوی بانک مرکزی در این خصوص ، مقرر نمود تسریع لازم را در اجرایی شدن سامانه مذکور در کل کشور به عمل آورده و دستاوردهای اجرای این طرح ملی در شورای پول و اعتبار مطرح گردد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.