نرم افزارحسابداری صدگان

چه عواملی بورس را مثبت کرد؟

0 655

حسابداراپ

شاخص بورس اوراق بهادار تهران که از سه شنبه هفته گذشته روند ریزشی به خود گرفته و نزدیک به ۴۰۰۰ هزار واحد از ارزش خود را از دست داده بود، در معاملات امروز تحت تاثیر چند عامل اثرگذار بالاخره مثبت شد و به مدار صعودی برگشت.


به گزارش ایسنا، بورس اوراق بهادار تهران سرانجام امروز بعد از ۵ روز روند ریزشی شدید مثبت شد.البته روند صعودی بورس در ابتدای زمان معاملات قوت بیشتری داشت و شاخص حتی ۳۰۰ واحد هم رشد کرد، اما رفته رفته از شدت رشد بورس کاسته شد و این رشد به ۱۳۷ واحد محدود شد.

بورس تهران که بعد از مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته ای و به دنبال آن افت قیمت نفت و افزایش دلار،دچار جو منفی شدید و نگرانی های زیادی شده و حدود ۴۰۰۰ واحد ریزش کرده بود،امروز و بعد از انتشار اخبار مثبت اندکی از روند نزولی خود کاست و دوباره با افزایش مواجه شد.

به این ترتیب افزایش قیمت نفت و نیز کاهش قیمت دلار در بازار امروز ،در کنار ابلاغیه جدید بانک مرکزی مبنی بر صادر شدن مجوز فروش ارز صادراتی به نرخ آزاد و از همه مهم تر کنترل شدن بازار ارز توسط دولت و نیز اعلام آمادگی خودروسازان فرانسوی و چینی با خودروسازان داخلی اخبار مثبتی بود که موجب شد تا سیگنال های مثبتی به اهالی تالار شیشه ای رسیده و این اخبار پیام های مثبتی را برای بازار به همراه داشته باشد. بنابراین در بازار امروز اندکی از نگرانی‌های سهامداران کاسته شد و آنها را به ماندن در بازار سهام ترغیب کرد چرا که این اخبار می تواند محرک لازم را برای بهبود هرچه بیشتر فضای معاملات به فعالان بازار ارایه کند.

پندار سیستم

این اخبار در کنار هم موجب شد تا اهالی بازار سهام امروز شاهد برگشت بورس و افزایش قیمت ها باشند به طوری که در بازار امروز دماسنج بازار سرمایه رشد ۱۳۸ واحدی را تجربه کرد و تا کانال ۷۲ هزار و ۲۵۸ واحد ارتقا یافت.

در بازار روز سه شنبه اکثر سهام شرکتها مثبت شده و شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، سرمایه‌گذاری توسعه ملی، بانک ملت، سیمان فارس و خوزستان، بانک تجارت، بانک صادرات، ماشین سازی اراک، ایران خودرو، گروه بهمن، آلومینیوم ایران و پست بانک تاثیر مثبتی روی شاخص بورس بگذارند.

در مقابل وزن منفی شرکتهای معدنی و فلزی و ابهاماتی که در این صنایع وجود دارد موجب شد تا شاخص از روند صعودی خود عقب نشینی کرده و به رشد ۱۰۰ درصدی رضایت دهد به طوری که شرکتهای مپنا، توسعه معادن و فلزات و هممچین گل گهر مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

همچنین در بازار امروز ماشین سازی اراک، پست بانک و سرمایه گذاری پارس توشه از بشترین تقاضای خرید برخوردار شده و شرکتهای خودرویی بیشترین تقاضای بازار را به خود اختصاص دادند به طوری که سرمایه گذاری رنا،گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو،سایپا دیزل و سرمایه گذاری سایپا از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند.

در مجموع در بازار امروز بیش از ۸۶۵ میلیون سهم به ارزش ۲۱۸ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به ۳۲۵ هزار میلیارد تومان رسید.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.