- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

پیشنهاد نرخ ۱۰درصد مالیات بر ارزش افزوده تا پایان برنامه ششم

مشاور مالیاتی جامعه اسلامی اصناف و بازار با اشاره به اینکه پیشنهاد بخش خصوصی این است که نرخ مالیات بر ارزش افزوده تا پایان برنامه ششم به ۱۰ درصد برسد، گفت:‌ لایحه پیشنهادی دائمی شدن ارزش افزوده هفته آینده به دولت می‌رود.


محمدرضا جعفریان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به مذاکرات نهایی و توافقات هسته‌ای اظهار داشت: در حال حاضر در جامعه و بازار شرایط سکون مشاهده می‌شود و به نوعی همه منتظر هستند، چه اتفاقی رخ می‌دهد و تحرکی در اقتصاد و بنگاه‌های کوچک مشاهده نمی‌شود.

مشاور مالیاتی جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار با بیان اینکه یکی از مشکلات مالیات بر ارزش افزوده عدم فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب است، تصریح کرد: استنباط متفاوت میزان مالیاتی که همراه با عدم اطمینان و اعتماد همراه شد، موجب قانون‌گریزی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مردم نیاز به قانون شفاف و روان در بحث مالیات دارند، گفت: قوانین موجود موجب اشتیاق مردم نمی‌شود.

این فعال بخش خصوصی با تاکید بر اینکه لایحه پیشنهادی دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده در معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد در دست بررسی است، بیان کرد: آخرین نظرات بخش خصوصی قرار است، به معاونت اعلام شود و به نظر می‌رسد، هفته آینده این لایحه به دولت برود، البته امیدی نیست که تا قبل از سال جاری به تصویب مجلس برسد.

جعفریان با اشاره به اینکه بخش خصوصی پیشنهاد داده تا پایان برنامه ششم مالیات ارزش افزوده به ۱۰ درصد برسد، گفت: در معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد معتقدند با توجه به میانگین نرخ ارزش افزوده در دنیا این رقم باید در برنامه ششم افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه در قاره آسیا میزان ارزش افزوده ۱۰ درصد است، عنوان کرد: بر همین اساس پیشنهاد بخش خصوصی برای برنامه ششم مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد است.

این فعال بخش خصوصی افزود: نمایندگان بخش خصوصی در حال مذاکره با وزارت اقتصاد است و هنوز عدد و رقمی قطعی نشده است و باید در برنامه ششم توسعه نمایندگان مجلس تصمیم‌ نهایی را بگیرند.