نرم افزارحسابداری صدگان

حقوق كمتر از۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان در سال ۹۴ از پرداخت مالیات معاف می‌شود.

1 985

حسابداراپ

با تصویب دولت در لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور و به شرط تصویب مجلس، حقوق و دستمزد زیر ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان در سال ۹۴ در بخش‌های دولتی و غیردولتی از پرداخت مالیات معاف می‌شود. 


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هیات وزیران در دومین جلسه فوق العاده هیات دولت به منظور بررسی تبصره های بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور، افزایش سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران به میزان ۱۵درصد نسبت به سال ۱۳۹۳، را تصویب کرد.

با توجه به اینکه سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران بخش دولتی و غیر دولتی در سال جاری ۱۲ میلیون تومان و ماهانه یک میلیون تومان بوده است، افزایش ۱۵ درصدی این سقف حاکی است، در سال ۹۴ سقف معافیت ماهانه حقوق یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و سقف معافیت سالانه حقوق هم ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می شود.

پندار سیستم

لازم به ذکر است که افزایش ۱۵ درصدی سقف معافیت مالیاتی حقوق در لایحه بودجه ۹۴ مصوبه هیات وزیران است و شاید پس از ارائه لایحه بودجه به مجلس دچار تغییر شود.

بر اساس قانون بودجه ۹۳، نرخ مالیاتی حقوق مازاد یک میلیون تومان در ماه تا ۷ برابر آن ۱۰ درصد و مازاد بر آن ۲۰ درصد است و این فرمول برای بخش دولتی و خصوصی نیز یکسان است.



محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. ی حقوق بگیر می گوید

    از مالیات حقوق معاف میشه، ولی ۸درصد (البته اینم طبق گفته‌های خودتونه که ارزش افزوده در سال ۹۴ افزایش نخواهد یافت) علاوه بر هزینه‌ها مالیات پرداخت می‌کنیم.
    یعنی اگه ۱۰ میلیون ریال درآمد هرشخصی طی یکماه باشه، که با این قیمتها تمام ۱۰ میلیون ریال نیز هزینه خواهد شد، که اگر ۳۰درصد آنرا موارد معاف از ارزش افزوده خریداری کنیم مابقی مشمول ارزش افزوده ۵۶۰ هزار ریال مالیات و عوارض بر مصرف پرداخت خواهیم کرد.
    پس لطفاً منت سقف معافیت مالیات حقوق رو نذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.