نرم افزارحسابداری صدگان

طرح سنا باعث شناخت به موقع تخلفات می شود.

0 636

حسابداراپ

طرح سنا سامانه نظارت الکترونیک دیوان محاسبات کشور است که باعث شناخت به موقع تخلفات و نظارت به هنگام می شود.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت ،رئیس کل دیوان محاسبات کشوردر جلسه شورای اداری استان گفت : شمار دستگاه های اجرایی کشور که باید به سامانه سنا متصل شوند  بیش از سه هزار دستگاه است.

امین حسین رحیمی ‌ گفت: طرح سنا سامانه نظارت الکترونیک دیوان محاسبات کشور است که باعث شناخت به موقع تخلفات و نظارت به هنگام می شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی برای اتصال به این سامانه نگرانی نداشته باشند، افزود: در این سامانه تعداد نظارتها افزایش می یابد چرا که هدف از ایجاد این سامانه کمک به انجام صحیح امور دستگاه های اجرایی و از بین نرفتن بیت المال کشور است.

پندار سیستم

رحیمی با اشاره به اینکه نظارت‌های سنتی در دنیای امروز جوابگو نیست، اضافه کرد: فرآیندهای الکترونیکی باعث به روز شدن نظارتها می شود و دیوان محاسبات به عنوان دستگاه ناظر به موقع از تخلف مطلع می شود و آن را اصلاح می کند.

وی اظهار داشت: کار تفریغ بودجه که از وظایف مهم دیوان محاسبات کشور است با استفاده از سامانه سنا در کشور انجام می شود.

وی با بیان اینکه دهیاریها و شهرداری شهرهای کوچک نیز باید به سامانه سنا متصل شوند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دستگاه های مهم کشور در مرکز و استانها به این سامانه متصل هستند.

رییس کل دیوان محاسبات کشور افزود: سامانه سنا به صورت آفلاین کار می کند و امکان برخورد با فساد مالی و اداری را میسر می کند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.