نرم افزارحسابداری صدگان

سهم ۵ درصدي ماليات بر ثروت در سبد درآمدهاي مالياتي

0 497

حسابداراپ

يک سوم از درآمد مالياتي ۱۲ هزار ميليارد توماني دولت در فصل بهار امسال از محل «ماليات اشخاص حقوقي» (شامل شرکت هاي دولتي و خصوصي) به دست آمده است.


بررسي هاي «اقتصادنيوز» از اطلاعات منتشرشده در «نماگر شماره ۷۶ بانک مرکزي» نشان مي دهد: مجموع درآمدهاي مالياتي دولت در فصل بهار امسال به ۱۲ هزار و ۴۹ ميليارد تومان رسيده است که نسبت به ۸ هزار و ۲۰۵ ميليارد تومان دوره مشابه پارسال، رشدي ۴۷ درصدي را نشان مي دهد.

پندار سیستم

بر اين اساس، در سه ماهه نخست امسال ۵۴.۷ درصد از درآمد مالياتي دولت از محل ماليات هاي مستقيم به دست آمده و ۴۵.۳ درصد باقيمانده از محل ماليات هاي غيرمستقيم. عمده ترين محل کسب درآمدهاي مالياتي براي دولت در اين دوره زماني، «ماليات اشخاص حقوقي» بوده که ۴ هزار و ۲۹ ميليارد تومان (معادل ۳۳ درصد) از کل اين درآمدها را به خزانه واريز کرد.

«ماليات بر کالاها و خدمات» -که شامل فصل جنجالي «ماليات بر ارزش افزوده» نيز مي شود- در رده دوم اين فهرست قرار داشت و حدود ۳ هزار و ۶۷۵ ميليارد تومان (معادل ۳۰ درصد) درآمد براي دولت ايجاد کرد.در بهار ۹۳، درآمد دولت از محل «ماليات بر درآمد» حدود ۲ هزار ميليارد تومان، از محل «ماليات بر واردات» نزديک به يک‌هزار و ۷۷۹ ميليارد تومان و از محل «ماليات بر ثروت» ۵۶۷ ميليارد تومان بود که به ترتيب سهمي ۱۷، ۱۵ و ۵ درصدي از سبد درآمدهاي مالياتي دولت در اين دوره را تشکيل مي داد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.