نرم افزارحسابداری صدگان

درخواست خود را برای بازنشستگی پیش از موعد ارائه دهید.

0 768

حسابداراپ

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از مشمولان مشاغل سخت و زیان آور خواست با مراجعه به شعب این سازمان در سراسر کشور درخواست خود را برای بازنشستگی پیش از موعد ارائه دهند.


سید تقی نوربخش در مصاحبه با واحد مرکزی خبر از برطرف شدن موانع قانونی بازنشستگی پیش از موعد در کارهای سخت و زیان اور خبر داد خبر داد و گفت : بر اساس ایین نامه قبلی چنانچه بیمه شده ای در هرسال بیش از ده روز غیبت غیرموجه می کرد یا در کارهای عادی مشغول به کار می شد ، به جای ۲۰ سال اشتغال باید ۲۵ سال سابقه در مشاغل سخت و زیان اور احراز می کرد تا بازنشسته شود.

وی افزود : براساس ایین نامه جدید ده روز غیبت غیر موجه در سال به ۳۶۵ روز غیبت غیرموجه در طول ۲۰ سال افزایش یافته است و کارگران می توانند با ۲۰ سال سابقه متوالی و حداکثر ۳۶۵ روز غیبت غیرموجه بازنشسته شوند.

پندار سیستم

نوربخش با بیان اینکه تعداد زیادی از افراد شاغل در کارهای سخت و زیان آور مشمول این بخشنامه خواهند شد ، افزود: متقاضیان از فردا درخواستهای خود را ارائه دهند تا در کمترین زمان بررسی و مستمری آنان برقرار شود.

مدیرعامل تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه تسهیلاتی نیز برای کارفرمایان به علت پرداخت مبالغ قانونی تحت عنوان ۴ درصد در نظر گرفته شده است ، گفت: این مبالغ که قبلاً از کارفرمایان یکجا گرفته می شد در ۹ قسط دریافت می شود و ضمانت آن نیز به حداقل رسیده است.

نوربخش درباره عیدی بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی افزود: در سالهای پیش ، عیدی در آخرین روزهای سال پرداخت می شد که برای بانکها مشکل ساز بود اما امسال همانند سال گذشته در بهمن  پرداخت می شود.

نوربخش با تاکید براینکه مبلغ عیدی بازنشستگان را دولت تعیین می کند ،  مستمری بگیران تامین اجتماعی را حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرد  و گفت : این تعداد با خانواده هایشان به حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار می رسند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.