نرم افزارحسابداری صدگان

حذف حق بیمه از اضافه کاری کارمندان دولت لغو شد.

0 673

حسابداراپ

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درپاسخ به اینکه آیا درخواستی برای بازنگری در بخشنامه معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری مبنی بر «حذف حق بیمه از اضافه کاری کارمندان دولت» صورت پذیرفته است؟ گفت: تامین اجتماعی سازمانی بیمه‌گر است و هر دستوری در رابطه با حقوق و دستمزد افراد برای سازمان صادر شود، بر همان اساس عمل می‌کنیم.

پندار سیستم


سید تقی نوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار«اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه این بخشنامه را معاونت نظارت راهبری ریاست جمهوری ابلاغ کرده است اظهار کرد: این بخشنامه بر روی منابع سازمان هم تاثیرگذار است و هزینه‌های تامین اجتماعی را بالا می‌برد.

وی افزود: ولی به هر صورت این بخشنامه مربوط به تامین اجتماعی نیست و تامین اجتماعی سازمانی بیمه‌گر است و کسورات را بر اساس اخذ حق بیمه دو سال یا پنج سال آخر فعالیت صورت می‌گیرد.

نمی‌توانم درباره بخشنامه دولت اظهارعقیده کنم

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه آیا درخواستی برای بازنگری در این دستورالعمل انجام شده است؟ گفت: این چالشی است که از سال ۸۸ آغاز شده است. ما سازمانی بیمه‌ای هستیم و هر دستوری در رابطه با حقوق و دستمزد افراد برایمان صادر شود بر همان اساس عمل می‌کنیم.

نوربخش در پاسخ به اینکه آیا این بخشنامه از مهرماه اجرایی شده است؟ اظهار کرد: بخشنامه را تامین اجتماعی صادر نکرده و فصل‌الخطاب ما ماده ۲۸ قانون تامین اجتماعی است لذا بنده راجع به بخشنامه دولت نمی‌توانم اظهارعقیده کنم.

به گزارش ایسنا، بر اساس این بخشنامه کارمندانی که در حال حاضر ماهیانه هفت درصد از حقوقشان به عنوان حق بیمه کسر و به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می‌شود، پس از بازنشستگی با کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی حقوق مواجه می‌شوند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.