نرم افزارحسابداری صدگان

جزئیات بسته جدید مجلس درباره مزد ۹۴

1 654

حسابداراپ

فراکسیون کارگری مجلس اعلام کرد نتایج کارشناسی ها درباره معیشت نشان می‌دهد مجموع دریافتی کارگران در سال ۹۴ نباید از ۱.۶ میلیون تومان کمتر باشد.


 برای کاهش فشار به کارفرمایان هم دولت باید با واگذاری سبد کالا و بن های کارگری به تکمیل بسته جدید مزدی کمک کند.با قرار گرفتن در ماه های پایانی سال بحث تعیین دستمزد مشمولان قانون کار داغ می شود؛ از اینرو پیشنهادات و بررسی های مختلفی در اینباره صورت می گیرد.

پندار سیستم

به تازگی برخی گروه های کارگری ارقامی را با عنوان هزینه معیشت خانوار کارگری در ماه اعلام کرده اند. رقم های اعلام شده بین ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان تا ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان و حتی ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتومان در نوسان است که با دریافتی های واقعی فعلی جامعه کارگری کشور تفاوت های چشمگیری دارد.

در حال حاضر، حداقل دستمزد مشمولان قانون کار ۶۰۹ هزارتومان است که به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متوسط دریافتی هر کارگر در سال جاری تا یک میلیون تومان افزایش می یابد؛ بنابراین با وجود اینکه بخش قابل توجهی از کل کارگران کشور را حداقل بگیران دستمزد تشکیل می دهد، می توان گفت بیش از ۵۰ درصد کل نیروهای کارگری کشور امسال برای هر ماه کار تنها تا یک میلیون تومان درآمد خواهند داشت..



محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. مهمان می گوید

    جناب وزیر حداقل مزد برای حداقل کار هست چرا کارفرمایان محترم فرق حداقل با کار سخت را نمیفهمند؟من با ۵ سال سابقه کار حسابداری هنوز دارم۹۰۰تومن حقوق میگیرم آخه یه آدم متاهل مستاجر با این حقوق چطوری زندگی کنه بی انصافا؟چطوری اینده ای داشته باشه؟چطوری بفکر آوردن فرزند به این زندگی بدبختانه داشته باشه؟چطورییییییییییییییییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا هیچ نظارتی تو وضع حقوق کارگران نمیشه؟چرا هیچوقت از کارگر سوال نمیشه که چند حقوق میگیری ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.