نرم افزارحسابداری صدگان

بازنگری در رسیدگی به عملکرد مالی دولت

0 620

حسابداراپ

معاون وزیر اقتصاد گفت: زمینه اجرای برنامه حرکت از حسابداری نقدی به سمت حسابداری تعهدی فراهم شده است.


به گزارش خبرگزاری مهر، شاپور محمدی با تاکید بر لزوم عبور از حسابداری نقدی به تعهدی گفت: جایگاه حسابداران در افزایش کارایی اقتصادی در بخش دولتی و خصوصی بی بدیل است به طوری که فعالان این حرفه در ارتباط اطلاعاتی میان دولت و مردم نقش بسزایی دارند.

معاون وزیر اقتصاد اظهارداشت: دولت برای تنظیم رابطه خود با فعالان اقتصادی نیازمند ارتباط با حسابداران حرفه ای است تا بتواند اطلاعات کاملی از آمارهایی اقتصادی داشته باشد.

پندار سیستم

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور ما حسابداری نقدی حاکم است و باید به سمت حسابداری تعهدی حرکت کنیم تصریح کرد: براساس مکتب اتریش در حسابداری تعهدی می توان گردش اطلاعات و بدهی های موجود در بدنه دولت را به خوبی شناسایی کرد؛ به این ترتیب باید زمینه های رسیدن به شفافیت آمارهای اقتصادی از طریق حسابداری تعهدی را فراهم کرد.

محمدی گفت: هم اکنون مقدمات کار برای حرکت از حسابداری نقدی به تعهدی در حال انجام است که در صورت اجرای کامل آن، امکان مدیریت بهتر، افزایش کنترل داخلی و رشد تامین مالی فراهم می شود.

معاون وزیر اقتصاد اظهارداشت: یکی از چالش هایی که در گذشته برای اجرای حسابداری تعهدی وجود داشت، بی انگیزگی بخش دولتی بود به طوری که احساس نیازی برای انجام این کار وجود نداشت، اما در مقابل بخش خصوصی به دلیل برنامه ریزی و سرمایه گذاری بلندمدت به دنبال مدیریت بهتر و افزایش کنترل های داخلی بود و مشکلی برای اجرای حسابداری تعهدی ندارد؛ با این تفاسیر باید با تغییر نگرش در بخش دولتی زمینه های اجرای این طرح را فراهم کنیم که این اقدام کلید خورده است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.