- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

افزايش روزهای غیبت غیرموجه کارگران مشاغل سخت و زیان آور

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: تعداد مجاز روزهای غیبت غیرموجه کارگران مشاغل سخت و زیان آور از ۱۰ روز به ۳۶۵ روز افزایش می یابد.


‘سید تقی نوربخش ‘ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: بر اساس استبصاریه ای که نمایندگان تقدیم مجلس شورای اسلامی کردند، هیات وزیران آیین نامه جدید اجرایی قانون مشاغل سخت و زیان آور را در آبان ماه امسال تصویب و به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ کرد.

وی اظهار کرد: براساس این آیین نامه، سازمان تامین اجتماعی در حال تنظیم بخشنامه ای است که تسهیلات جدیدی در ارتباط با تعداد غیبت های غیرموجه کارگران مشاغل سخت و زیان آور برای مساعدت آنان عرضه کند.

وی گفت: از جمله این تسهیلات، افزایش تعداد مجاز روزهای غیبت غیر موجه کارگران مزبور از ۱۰ روز به ۳۶۵ روز می باشد که سازمان تامین اجتماعی براساس مصوبه یاد شده بخشنامه ای را در حال تنظیم دارد که به بزودی ابلاغ می کند.

وی افزود: این تسهیلات با هدف بهره مندی کارگران مشاغل سخت و زیان آور از بازنشستگی است.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در باره یکسان سازی حقوق کارگران نیز گفت: قانون یکسان سازی حقوق در سال ۱۳۸۸ در یک نوبت انجام شد و از آنجا که یکسان سازی در قوانین تامین اجتماعی مندرج نیست، منابع مالی آن باید توسط دولت تامین شود.

وی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی درصدد است شرایط بهتری را برای جامعه کارگری ایجاد کند لذا در حال مذاکره برای تامین منابع اجرای قانون یکسان سازی حقوق کارگران از طریق معاونت برنامه ریزی و راهبردی رئیس جمهوری است.