نرم افزارحسابداری صدگان

اسناد سفید امضا ممنوع

0 592

حسابداراپ

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پذیرش اسناد سفید امضا را به عنوان ادله اثبات دعوی در مراجع حل اختلاف ممنوع اعلام کرد.


به گزارش ایسنا، سیدحسن هفده‌تن، گفت: پیرو صدور دستورالعمل شماره (۳۵) روابط کار در دی ماه ۱۳۹۲، پذیرش قراردادهای کار سفید امضا و سایر اسناد مربوط به تسویه حساب کارگران که به صورت سفید امضا تهیه شده باشد به عنوان ادله اثبات ادعای کارفرما در مراجع حل اختلاف کار ممنوع است.

پندار سیستم

وی ادامه داد: در راستای تشدید ضمانت اجرای استفاده از اسناد تسویه حساب سفید امضا در روابط کارگری و کارفرمایی بخشنامه دیگری صادر شده است که به موجب آن چنانچه شرکتهای پیمانکاری ارائه دهنده خدمات به دستگاههای اجرایی و شرکتهای دولتی موضوع دستورالعمل شماره ۱۴۹۷۱ مورخ ۱۹/۲/۱۳۸۸ به اخذ هرگونه تسویه حساب سفید امضا یا انعقاد قرارداد به صورت سفید امضا با کارگران اقدام کنند، صلاحیت کاری آنان لغو و برای شرکت در مناقصات مربوط به دوره‌های بعد تایید نخواهند شد.

به گفته هفده‌تن این شرکتها مکلفند قراردادهای کار با کارگران خود را به صورت کتبی تهیه و نسخه‌ای از آن را به انضمام فایل الکترونیکی مربوط به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی محل ارسال کنند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.