نرم افزارحسابداری صدگان

ابهام در صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال

0 690

حسابداراپ

هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال چند جلسه فوق‌العاده در بررسی عملکرد مالی فدراسیون برگزار کرده؛ اما به ‌رغم طولانی بودن این جلسات هنوز ابهامات مالی برطرف نشده است و هنوز صورت‌های مالی پر ابهام فدراسیون در سال ۹۲ هم به کمیته امین مجمع ارائه نشده است.


بعد از چند جلسه فوق‌العاده هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و بررسی موبه‌موی اسناد مالی این فدراسیون در روزهای اخیر، اخباری مبنی بر جدایی منصور قنبرزاده، مدیرعامل باشگاه نفت تهران و نماینده باشگاه‌ها در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال از این هیأت رئیسه منتشر شد؛ اخباری که گویا حکایت از برهم زدن بازی جریان مخالف رئیس در هیأت رئیسه داشت.

منصور قنبرزاده در گفت‌وگو با تابناک، هرچند این احتمال را رد می‌کند، جزئیاتی از جلسات هیأت‌رئیسه را بیان داشت.

به گزارش «تابناک»، هم‌اکنون ابهامات مالی ‌یکی از بزرگ‌ترین مشکلات علی کفاشیان در فدراسیون فوتبال ‌که موجب برهم خوردن جلسه مجمع سال گذشته شده بود، با برگزاری جام‌جهانی و هزینه‌های آن دوچندان شده است. چنان‌که جلسات فوق‌العاده هیأت رئیسه را دوازده ساعت طولانی می‌کند اما باز هم به نتیجه نمی‌رسد.

قنبرزاده می‌گوید: ‌ابهاماتی در خصوص گزارش‌های مالی حسابرسان فدراسیون وجود داشت که البته هنوز به آن‌ها پاسخ داده نشده است و اعضای هیأت رئیسه به ‌عنوان امین‌ اعضای مجمع باید با دقت آن را بررسی و سرانجام تصویب کنند.

وی همچنین به ابهامات مالی سال ۱۳۹۲ ‌اشاره کرد و گفت: سال قبل مجمع یک کمیته شش نفره را مسئول بررسی ابهامات صورت‌های مالی فدراسیون کرد؛ اما با گذشت نزدیک به یک ‌سال و در حالی که به مجمع بعدی این فدراسیون نزدیک می‌شویم، هنوز هیچ ‌گونه مستنداتی در اختیار این کمیته امین قرار نگرفته که اگر تا زمان برگزاری مجمع هم این اتفاق رخ ندهد، گزارش مالی سال ۱۳۹۲ فدراسیون هم با مشکلات متعددی همراه خواهد شد.

گفت‌وگوی خبرنگار تابناک با منصور قنبرزاده را می‌توانید در ادامه بخوانید: بر اساس اساسنامه همه اعضای هیأت رئیسه باید در مجمع عمومی رأی بیاورند و با تأیید این مجمع حضورشان در هیأت رئیسه مشروعیت بیابد. در مجمع اولیه که آقای کفاشیان هم رأی آوردند، در انتخابات هیأت رئیسه رحیمی از باشگاه سپاهان رأی مجمع را به عنوان نماینده باشگاه‌ها به دست آورد و به عضویت هیأت رئیسه درآمد. منتهی قانون می‌گوید که بنا به هر دلیل‌، اگر کسی از اعضای هیأت رئیسه استعفا دهد و از مجموعه خارج شود، هیأت رئیسه می‌تواند عضو جایگزین را با پیشنهاد رئیس فدراسیون و تأیید هیأت رئیسه برگزیند. این اتفاق برای حضور من در مجمع اتفاق افتاد اما قانون همچنین اضافه می‌کند که در اولین مجمع عمومی فدراسیون باید تکلیف عضو جدید هیأت رئیسه با رأی اعضای مجمع روشن شود. بنابراین این حرف، منطقی است و حضور من در هیأت رئیسه فدراسیون هم باید در مجمع عمومی این فدراسیون تعیین تکلیف شود.

پندار سیستم

قنبرزاده در خصوص اینکه آیا قصد دارد که در مجمع عمومی پیش‌رو در دی‌ماه امسال برای حضور در هیأت رئیسه نامزد شود یا خیر می‌گوید: در ابتدا تمایل چندانی برای این ماجرا نداشتم اما در یکی دو روز گذشته، بیش از بیست تماس از سوی اعضای مجمع برای این ماجرا داشتم و برای همین هم تصمیم گرفتم ‌در مجمع پیش‌رو برای عضویت در هیأت رئیسه هم نامزد شوم.

قنبرزاده همچنین در خصوص روزهای پرکار هیأت رئیسه در روزهای اخیر و دستور جلسات این جلسات هم گفت: در جریان هستید که هیأت رئیسه چهار، پنج جلسه فوق‌العاده ‌برگزار کرد که بعضا دوازده ساعت هم جلسات به طول انجامید. در این جلسات حسابرس و بازرس مستقل پیش‌نویس گزارش حسابرسی را ارائه داد. با توجه به اینکه طبق مقرارت هیأت رئیسه باید تراز‌ها و صورت‌های مالی فدراسیون را بررسی و تصویب کند و برای تصویب نهایی به مجمع ارائه دهد، ابهاماتی در مواردی وجود داشت که هیأت رئیسه این سؤالات را از حسابرسان و بازرسان مطرح کرد که البته هنوز هیچ پاسخ مشخصی از سوی حسابرسان به هیأت رئیسه ارائه نشده است. از آنجایی که هیأت رئیسه امین مجمع است برای همین ما با حساسیت بالایی این مسائل را پیگیری کردیم.

قنبرزاده پرداختن به موضوع بودجه فدراسیون را فراز دیگری از دستور کار جلسات فوق‌العاده مجمع خواند و گفت: بحث بودجه فدراسیون فوتبال در فصل ۹۴-۹۳ هم موضوع دیگری بود که سه یا چهار جلسه را در این زمینه برگزار ‌و سعی کردیم خیلی تخصصی با این مسأله برخورد کنیم. تا به ‌حال فدراسیون بودجه ارزی‌اش مشخص نبود و همه بودجه را ریالی دیده بودند؛ اما برای اولین بار بود که هیأت رئیسه‌ تخصصی وارد کار شد و از مدیریت مالی فدراسیون خواست تا ریز هزینه‌های ریالی و ارزی را استخراج کند و بر اساس آن بودجه فدراسیون را ‌تفکیک شده ارائه دهیم که تا کنون پیش‌نویس آن تهیه شده اما به تأیید نهایی نرسیده که انشا‌ءلله در کنار تأیید صورت‌های مالی در جلسه هشتم دی‌ماه مجمع به اعضا ارائه خواهد شد.

قنبرزاده همچنین با اشاره به ماجرای بودجه فدراسیون در سال ۱۳۹۲ گفت: اگر خاطرتان باشد در سال ۱۳۹۲ مجمع هم اشکالاتی به برنامه و بودجه مجمع در سال ۹۲ ‌و هم ایراداتی را به صورت‌های مالی فدراسیون گرفت. در آن جلسه، مجمع شش نفر را به عضویت کمیته بررسی برنامه بودجه و صورت‌های مالی فدراسیون درآورد تا گزارشی از این ماجرا ارائه دهند.

امیر عابدینی، علی فتح‌الله‌زاده، رئیسی‌کیا، بهرامی، ابرقویی‌نژاد و من به انتخاب مجمع به عضویت این کمیته درآمدیم تا با بررسی بودجه و صورت‌های مالی سال ۱۳۹۲ گزارشی را به مجمع ارائه دهیم و ابهامات را برطرف کنیم. در واقع این کمیته شش نفره امین مجمع شد تا هر چه زود‌تر بودجه و صورت‌های مالی را بررسی کند. ما در زمینه بودجه مسائل را بررسی کردیم و آن را به تصویب هم رساندیم؛ اما در خصوص بررسی صورت‌های مالی سال ۱۳۹۲ که با ابهاماتی همراه بود، هنوز هیچ گونه مستنداتی در اختیار این کمیته قرار نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه صورت‌های مالی از اسناد مهم مالی هر مجموعه‌ای هستند اشاره کرد که تا این صورت‌ها به تصویب این کمیته شش نفره نرسد ابهامات و اشکلات مالی در خصوص جریان مالی فدراسیون وجود دارد گفت: تا این لحظه که هیچ‌گونه سندی از صورت‌های مالی سال ۱۳۹۲ در اختیار این کمیته قرار نگرفته است.

او ابراز امیدواری کرد ‌این اسناد تا قبل از جلسه مجمع در اختیار این کمیته قرار بگیرد، وگرنه اسناد مالی سال ۱۳۹۲ مشکل‌دار خواهد بود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.